گیاه لبلاب الارض و خواص آن

گیاه لبلاب الارض و خواص آن / ویکی ووک

گیاه لبلاب الارض یکی از گیاهان دارویی علفی، کوچک و خزنده است که در درمان سردرد های مزمن مفید می باشد. این گیاه در طب سنتی به نام های عشقه  زمینی معروف است. در این مطلب میخواهیم بیشتر با این گیاه آشنا شویم. همچنین ما در مطالب قبل با برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون: هوفاریقون، آناغالیس، سورنجان، افسنطین و … آشنا شده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را نیز مطالعه کنید و اطلاعات عمومی خود را در زمینه‌ی گیاهان دارویی بالا ببرید.

درباره‌ی گیاه لبلاب الارض

  گیاه لبلاب الارض گیاهی است از خانواده Labiatae و همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، علفی کوچک و خزنده است، که در جنگلها می روید. برگهای آن به شکل قلوه یا کلیه و دندانه دار است. گلهای آن آبی و بنفش و پوشیده از کرک می باشد که از بغل برگها بیرون می آید.

گیاه لبلاب الارض و خواص آن / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

GTA VIتاریخ انتشار بازی GTA VI

یکی از مهم ‎ترین ویژگی‎ های راک ‎استار، عرضه دیر به دیر سری‎ های محبوب است. با دقتِ تمام بازی را طراحی می‎کند و می ‎سازد، مشکلات آن را بر طرف می‎کند و در نهایت (در بیشتر مواقع) بازیِ بدون مشکلی را روانه بازار می‎کند. با وجود این‎که…


خواص گیاه لبلاب الارض

گیاه لبلاب الارض و خواص آن / ویکی ووک

این گیاه نیز دارای خواص خاصی است و اگر با موم و روغن گل (قیروطی ) مرهم شود بهترین داروی سوختگی است. در گوش چکاندن افشره اش درد گوش را تسکین می دهد و ورم گرم گوش را فرو می نشاند .لبلاب رطوبت های مزمن و زخم های کهنه شده گوش را علاج می کند. افشره آن برای سردرد مزمن مفید است. برنشیت را تنقیه می کند ،برای سینه و شپش خوب است. اندام ها ی غذا :راه بندان کبد را باز می کند آب لبلاب زرداب سوزنده را بیرون می آورد و ناپخته اش بهتر است.

لطفا برای استفاده از این دارویی گیاهی حتما با پزشک مشورت کنید.

به امیدفردایی روشن »-)

منابع: اسرار گیاهان دارویی |

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *