از خواص درمانی آکاسیا چه می دانید؟

از خواص درمانی آکاسیا چه می دانید؟ / ویکی ووک

 در پست های قبلی از خواص درمانی چند گیاه دارویی مطالبی را ارائه کردیم . در این پست سراغ گیاه آکاسیا می رویم. آکاسیا در طب سنتی به عنوان گیاهی با طبیعت گرم معرفی شده است. اگر مایلید اطلاعات بیشتری از خواص درمانی این گیاه داشته باشید با ما همراه شوید.

مشخصات آکاسیا

آکاسیا‌ درختچه ای همیشه سبز از خانواده باقلا و بومی گویان است. برگ های این گیاه سرشار از تانن است. به دلیل داشتن گل های زرد رنگ فوق العاده معطر به  این گیاه مشک نباتی هم می گویند.

 

از خواص درمانی آکاسیا چه می دانید؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چای ترش چه خواصی دارد؟ / ویکی ووکچای ترش چه خواصی دارد؟

همانطور که در ابتدا نیز اشاره داشتیم، چای ترش خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و موجب کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود؛ این گیاه قند خون را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن این چای به…


خواص درمانی آکاسیا

خواص درمانی این گیاه مربوط به قندهای طبیعی است که در صمغ آن یافت می شود . از شاخه های آکاسیا ماده ای بر اثر خراش تراوش می کند که به آن صمغ عربی می گویند .

 

از خواص درمانی آکاسیا چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

در زیر چند نمونه از خواص درمانی آکاسیا ذکر شده است .

  • سرفه – از خواص درمانی آکاسیا تسکین سرفه است . می توانید از قرص های مکیدنی که از صمغ این گیاه گرفته می شود استفاده کنید .
  • اسهال خونی – از خواص درمانی آکاسیا می توان به قابض بودن آن اشاره کرد . از قدیم الایام برگ این درختچه ها برای درمان انواع اسهال استفاده می شده است .
  • ناراحتی اعصاب – از جمله خواص درمانی آکاسیا از بین بردن ناراحتی های عصبی است . برای این منظور جوشانده برگ آکاسیا را میل بفرمایید .
  • زخم – برای کسانی که دچار جراحت های عمیق شده اند بسیار نافع است. برای این منظور ضمادی از برگ های این گیاه تهیه می شود که می توانید روی محل زخم بگذارید و آن را ببندید .
  • جراحت گوشه چشم – برای درمان زخم های گوشه چشم از غلاف های جوان این گیاه ماده ای چسبناک و لزج تهیه می شود که بسیار نافع است .
  • ورم دهان – از دیگر خواص درمانی این گیاه التیام ورم دهان است. برای این منظور بیست گرم از صمغ درخت آکاسیا‌ را در 100 سی سی آب بریزید و بگذارید روی اجاق گاز تا بجوشد . بعد از ده دقیقه آن را از صافی عبور دهید تا یک جوشانده رقیق به دست بیاید . جوشانده مزبور را روز چند بار غرغره کنید تا ورم دهانتان کم شود .
  • زخم نوک پستان – برای درمان زخم های نوک پستان بانوان بسیار مفید است. می توانید ضمادی از برگ های این گیاه تهیه کنید و بر روی محل زخم بمالید تا بهبودی حاصل شود.

منابع : ویکی پدیا


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “از خواص درمانی آکاسیا چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *