بالنگو و خواص آن

بالنگو و خواص آن / ویکی ووک

سلام به همه‌ی همراهان عزیز در این این مطلب میخواهیم درباره‌ی بالنگو صحبت کنیم، بالنگو گیاهی است که در درمان دل‌پیچه و یبوست بسیار مفید است. این گیاه طبیعت گرم و مرطوب و تر دارد. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان، مانند آناغالیس، روناس، مامیران و … را بررسی کرده بودیم که در صورت علاقه می توانید آن ها را بررسی کنید.

مشخصات بالنگو

 

بالنگو و خواص آن / ویکی ووک

 

دانه هایی از گیاهی است یکساله و کوتاه به ارتفاع حدود یک وجب. برگ های آن متقابل و بوی آن شبیه برگ ریحان و بدون دندانه است. گلهای آن آبی رنگ و به ندرت مایل به زرد و سفید میباشد. تخم آن از تخم ریحان بالیده تر و بلندتر است. دو گونه ی آن در ایران به طور خودرو میروید.

  • بالنگوی شهری که در شمال ایران در ایسپیلی ییلاق، جاده ی قزوین، اطراف تبریز، مُشکین شهر، جبال سهند، بین خلخال واردبیل، خوی، تفرش، قصر شیرین، ماهی دشت، اصفهان و شیراز میروید.
  • بالنگوی شیرازی که در دامنه های البرز در شمال ایران در راه قزوین، رشت، آذربایجان، غرب ایران، قصر شیرین، قم، تفرش، کرمان، بلوچستان، اصفهان و شیراز میروید.

شاید دوست داشته باشید

طریقه‌ی مصرف اوروکیناز چگونه است؟ / ویکی ووکطریقه‌ی مصرف اوروکیناز چگونه است؟

این دارو از گروه دارویی آنزیم ترومبولیتیک است و با ازدیاد تغییراتى که در پلاسمینوژن پلاسما ایجاد می‌شود، حل…

 


خواص بالنگو

همانطور که در ابتدا گفتیم بالنگو دارای طبیعتی گرم و مرطوب و تر است، و دارای خواص بسیاری است که در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم:

اگر ده گرم از آن خورده بحورید، خنک کننده، مسکن و آرام بخش است همچنین برای رفع :

مصرف میشود.

 

بالنگو و خواص آن / ویکی ووک

 

آن را در گلاب بریزید، شیرین کنید و بخورید. برای درمان اسهال دموی که از امعا باشد و اسهال خونی مجرب است. و اگر هر روز دومثقال از آن را در یک لیوان آب جوشانید، شربت کنید و بخورید:

  • خفقان را درمان می کند
  • ضعف عمومی بدن رl برطرف می سازد
  • معده ،قلب و مغز را تقویت مینماید
  • توحش را برطرف میکند
  • برای رفع جنون و صرع یا غش مؤثر است.

نظر شما در رابطه با این گیاه چیست؟ آیا قبلا جهت درمان موارد بالا از این گیاه استفاده کرده اید و آیا موثر بوده است؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *