برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟ / ویکی ووک

موی سر یکی از مهمترین اعضای بدن است که باعث زیبایی ظاهر انسان می شود. و علاوه بر آن از سر در برابر سرما نیز محافظت میکند. ریزش مو در اکثر افراد به‌صورت ارثی است و یا در اثر شیمی درمانی یا استفاده از داروهای نقرسی، داروهای ضد بارداری و کمبود مواد مغذی مانند ویتامین  A می باشد، اما برخی عادت‌های اشتباه و انجام برخی کارها میتواند در این امر موثر باشد که برای جلوگیری از ریزش مو باید آنها را ترک کنید، در مطالب قبل راه های درمان ریزش مو را بررسی کردیم در این مطلب بحث را کاملتر میکنیم.

راه های جلوگیری از ریزش مو

در ابتدا باید گفت که برای داشتن مویی صاف و شفاف بعد از هر استحمام یک قاشق غذاخوری نمک به شامپوی خود اضافه کنید و پس از گذشت پنج دقیقه مو‌های خود را بشویید تا تاثیر مثبت آن را ببینید. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که مکرر مو‌های خود را رنگ می‌کنند،  از کشمش، بادام زمینی بدون نمک و سبزی‌های سبز و روشن به مقدار زیاد مصرف کنید زیرا این مواد غذایی باعث کاهش عوارض ناشی از مواد شیمیایی رنگ خواهد شد.

 

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟ / ویکی ووک

 

صاف کردن مو‌ها

با استفاده از مواد طبیعی از جمله دم کرده سبوس، روغنِ گرم‌شده، شیر نارگیل، شیر، تخم‌مرغ، روغن زیتون، آلوئه ورا، سرکه سیب و روغن کرچک می‌توانید مو‌هایی صاف و خوش حالت داشته باشید.

از سشوار کردن پرهیز کنید

برای سلامت مو‌های خود و جلوگیری از ریزش مو به جای شانه پلاستیکی ازشانه چوبی استفاده کنید، از سشوار کمتر استفاده کنید و درصورت ضرورت، حرارت آن را در درجه کم قرار دهید.


شاید دوست داشته باشید

آب آناناسآناناس و خواص آن

ریشه آناناس از جنوب برزیل و پاراگوئه است. جالب است بدانید دمای مناسب برای رشد و پرورش این گیاه بین ۵/۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد استو همین باعث شده است که دارای…

 


استفاده از روغن زیتون

یک قاشق روغن زنجبیل را به همراه یک قاشق زیتون یا روغن آووکادو ترکیب کنید و روی محل کم پشت سر به آرامی و دایره‌وار ماساژ دهید و پس از یک ساعت بشویید.

 

 

استفاده از ماسک مو

اگر از کندی رشد مو‌های خود ناراضی هستید، با استفاده از این معجون می‌توانید سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهید. یک فنجان ماست را با یک فنجان شیر،یک موز کوچک،یک قاشق غذاخوری آرد گندم سبوس دار، یک انبه متوسط و یک قاشق غذاخوری وانیل ترکیب و صبح ناشتا میل کنید.  همچنین عسل و یک عدد زرده تخم مرغ را به همراه یک لیوان آب سیب‌زمینی مخلوط کنید و به ریشه مو  بزنید و بعد از دو ساعت بشویید. پس از استفاده از این ماسک‌ها می‌توانید به وضوح رشد موهایتان را ببینید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *