چه غذاهایی برای مغز کودک مفید است؟

چه غذاهایی برای مغز کودک مفید است؟ / ویکی ووک

همه خانواده ها دوست دارند که فرزندی باهوش و خلاق داشته باشند و رشد مغزی کودک دلبندشان یکی از مهمترین دغدغه های آنها می باشد. باید گفت، تغذیه ای که حاوی ویتامین ضروری و مواد معدنی باشد یکی از مهمترین راه ها برای رشد قدرت مغز کودک است که نتایج تحقیقات اخیر نیز این مورد را تایید می کند. در این مطلب میخواهیم این مواد غذایی مفید را بررسی کنیم.

مواد غذایی مفید برای رشد مغز کودک

 

 

ماهی یکی از مفید ترین غذاها برای مغز است، ماهی بعلت داشتن چربی امگا-۳ و ویتامین D بسیار برای مغز کودک مفید است و باعث رشد و قدرت مغز می شود. و همچنین توانایی هایی شناختی مغز را نیز افزایش می دهد و حافظه را نیز تقویت می کند، از مفید ترین نوع ماهی ها نیز می توان به:

  • ماهی تن
  • ماهی قزل آلا
  • ساردین

اشاره داشت.

تخم مرغ

بعد از ماهی، تخم مرغ از مفیدترین غذاها برای رشد مغز می باشد، این ماده غذایی مفید سرشار از پروتئین و مواد غذایی مانند چربی امگا-۳ اسیدهای لوتئین و روی است.

جو دو سر

جوی دو سر نیز سرشار از فیبر و پروتئین است و این امر باعث می شود که شریان های مغز و همچنین قلب را تمیز نگه دارد.

از ماهی و تخم مرغ و جو دوسر اگر بگذریم انواع توت نیز بسیار برای رشد عقل مفید می باشند، انواع توت ها مانند توت فرنگی سر شار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها همانطور که در مطالب قبل بررسی کرده بودیم، قدرت شناختی و توانایی فکر کردن را در کودکان افزایش می دهد. ویتامین C موجود در آن سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد. ماست نیز بسیار برای رشد عقل کودک مفید می باشد، چربی موجود در ماست بسیار مفید است و این چربی غشای مغز را انعطاف پذیر نگه می دارد و به انتقال پیام های عصبی کمک می کند.

به نظر شما چه غذاهایی برای رشد مغز کودک مفید است؟ شما از چه غذاهایی برای رشد مغز کودک خود استفاده می کنید؟ لطفا تجربیات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فرایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *