ماش پلو و طرز تهیه آن

ماش پلو و طرز تهیه آن - ویکی ووک

ویکی ووکی های عزیز امروز می خواهیم با طرز تهیه یک غذای سنتی و ایرانی به نام ماش پلو آشنا شویم. این غذا را می توانید به عنوان شام یا ناهار و به همراه ماست و یا سالاد شیرازی میل کنید. امیدوارم از تهیه این غذا لذت ببرید و لحظات خوبی در کنار عزیزانتون داشته باشید.

 

ماش پلو و طرز تهیه آن - ویکی ووک

مواد لازم جهت تهیه ماش پلو

ردیف عنوان مقدار
1 ماش 1 پیمانه
2 پیاز 1 عدد متوسط
3 برنج  2 – 3 پیمانه
4 گوشت چرخ کرده 200 گرم
5 نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
6 روغن به میزان لازم
7 زعفران آب کرده 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماش پلو

ماش را از 1 ساعت قبل خیس کنید تا نفخ و رنگ اضافی ماش گرفته شود.

ماش را داخل آبکش بریزید آب آن که رفت، با مقداری روغن کمی تفت دهید سپس به آن آب بیفزایید و بگذارید تا بپزد. از اضافه کردن نمک در میانه پخت فراموش نکنید.

پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید وقتی رنگ پیاز تغییر کرد، گوشت چرخ کرده را به آن بیفزایید و تفت دهید. به گوشت و پیاز نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران آب کرده بیفزایید و دوباره کمی تفت دهید.

وقتی گوشت آماده شد، ماش ها را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

برنج را آبکش کنید.

در قابلمه روغن بریزید و ته دیگ آن را طبق میل و سلیقه تان بچینید؛ سپس روی ته دیگ نصف برنج بریزید و بعد مایه گوشت و ماش را روی برنج بریزید دوباره برنج بریزید و بعد مایه گوشت را روی آن اضافه کنید. این کار را تکرار کنید تا برنج و مایه گوشت و ماش تمام شود.

حال قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا برنج دم بکشد.

نوش جان

ماش پلو و طرز تهیه آن - ویکی ووک

چند نکته جهت تهیه ماش پلو

روش دیگر برای تهیه ماش پلو کته کردن آن است. در این روش برنج را با مقداری آب و نمک و روغن (باید آب به اندازه یک بند انگشت روی برنج را بگیرد) بگذارید تا بپزد؛ وقتی که آبش تقریبا تمام شده بود، ماش های پخته و آماده شده را به آن اضافه کنید کمی هم بزنید تا برنج و ماش با هم مخلوط شوند و وقتی آب برنج کاملا خشک شد، گوشت چرخ کرده و پیاز را که از قبل آماده کرده اید، روی برنج بریزید و آن را دم کنید.

این غذا را می توان بدون گوشت چرخ کرده نیز تهیه کنید.

اگر از گوشت چرخ کرده استفاده نکردید، برای طعم بهتر غذا پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید وقتی رنگ آن طلایی شد، ماش های پخته شده را به آن بیفزایید و کمی تفت دهید. (از افزودن نمک، فلفل و زردچوبه فراموش نکنید) این مخلوط را لا به لای برنج بریزید و برنج را دم کنید.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *