زعفران و خواص آن

زعفران

همان طور که در پست های قبل با خواص شماری از میوه ها و سبزیجات و گیاهان هم چون خرما، زرشک، لیمو ترش و… آشنا شدیم امروز می خواهیم درباره ادویه ای رایج به نام زعفران آشنا شویم. این ادویه از گلی به نام زعفران به دست می آید. زعفران از نظر وزنی با ارزش ترین ادویه است. این گیاه معطر به خاطر رنگ و طعم دادن به غذا و خاصیتش برای سلامتی  بسیار پرطرفدار است.

درباره زعفران

 

زعفران

زعفران دارای مواد مغزی زیادی است و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. این گیاه که از رشته های نازک و معمولا نارنجی متمایل به قرمز تشکیل شده است برای سلامتی که شامل:

مفید است. در ادامه با خواص این گیاه آشنا می شویم.


اگر زعفران مرغوب میخواهید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
زرشکیان    ۰۹۱۵۳۰۴۸۱۸۷


خواص زعفران

 

زعفران

 

این ادویه خلق و خو را بهتر می کند به همین علت یک داروی خوب برای بیماری افسردگی است، به عنوان آرام بخش، مسکن، ضد اسپاسم، مقوی معده استفاده می شود، در تغذیه به عنوان معطر کننده، طعم دهنده و رنگ دهنده به کار می رود، اثرات ضد سرطانی دارد، مقوی و محافظ اعصاب است، کلسترول و پرفشاری خون را کاهش می دهد، ضد درد و ضد سم است، ضد نفخ است، قوای جنسی را تقویت می کند، در هضم غذا کمک می کند، دارای مقدار قابل توجهی کلسیم است که در نتیجه از بیماری هایی مثل پوکی استخوان و سایر بیماری های مربوط به بالا رفتن سن جلوگیری می کند، از استرس و اضطراب جلوگیری می کند و آرام بخش است.

مضرات زعفران

مصرف زیاد آن ممکن است باعث استفراغ، خون ریزی رحمی، اسهال خونی، خون در ادرار، خون دماغ، خون ریزی کنار چشم و لب، زرد شدن پوست و زرد شدن غشاء مخاطی شود و هم چنین مصرف بیش از حد آن قاعده آور و سقط کننده جنین است.

زعفران


اگر زعفران مرغوب میخواهید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
زرشکیان ۰۹۱۵۳۰۴۸۱۸۷


شیوه نگهداری زعفران

برای نگه داری ایده آل زعفران باید از نور و رطوبت محافظت شود. بهترین ظروف نگه داری این گیاه در درجه اول ظروف فلزی و بعد ظروف شیشه ای رنگی است. توجه داشته باشید که ظروف پلاستیکی برای نگهداری از آن مناسب نیستند زیرا به مرور زمان از مرغوبیت و کیفیت آن کاسته می شود. بهتر است هنگام مصرف به صورت پودر دربیاید ویا در مدت زمان کوتاهی مصرف شود زیرا اسانس معطر آن از پودر زودتر تبخیر می شود.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


منابع: دکتر سلام | مجله سلامت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *