چای سفید و خواص آن

چای سفید و خواص آن / ویکی ووک

بارها و بار شنیده ایم که گفته اند چای سبز باعث لاغری و چربی سوزی را بالا می برد اما فقط این خاصیت مخصوص چای سبز نیست، چای سفید نیز میزان چربی سوزی را بالا میبرد و دارای خواص بسیاری است که در این مطلب میخواهیم خواص این نوع از چای را باهم بررسی کنیم.

درباره‌ی چای سفید

چای سفید نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید.این گلبرگهای تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می‌کنند، که این عمل باعث جلوگیری از اکسایش نیز می شود. به نوع چای سفید میگویند زیرا از پرزهای سفید نقره ای جوانه های نشکفته‌ی گیاه چای سفید است که به آن ظاهری سفید می دهد.

 

چای سفید و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

بادام تلخ و خواص آن / ویکی ووکبادام تلخ و خواص آن

بادام تلخ دارای ماده مخصوصی ( ۱ تا ۳ درصد ) بنام آمیگدالین (Amygdlin ) می باشد که از اثر آب بر روی این ماده اسید سیانیدریک و…

 

 


خواص چای سفید

چای سفید، مقدار زیادی از پلی‌فنول‌هایی به نام کاتچین را درون خودش جای داده است. پلی‌فنول ‌ها، مولکول‌های گیاهی‌است که در بدن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از سلول‌های بدن درمقابل رادیکال‌های آزاد محافظت به عمل می‌آورد. خوشبختانه، چای سفید به‌عنوان یکی ازبهترین چای‌ها در مقابله با رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شود.مطالعات متعددی نشان داده‌اند که چای سفید دارای خواص آنتی‌اکسیدانی مشابهی با چای سبز است.

بعضی از بررسی‌ها نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند به تقویت ۴ تا ۵ درصدی متابولیسم کمک کند که این میزان برابر است با سوزاندن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر در طول روز. شاید از آن‌جایی که چای سفید‌ هنوز محبوبیت و شهرت زیادی پیدا نکرده، به اندازه دیگر چای‌ها در زمینه لاغری مطرح نشده است.

 

چای سفید و خواص آن / ویکی ووک

 

چای سفید، از بهترین منابع غذایی برای دریافت فلوراید، کاتچین‌ها و تانین‌هاست. این ترکیبات در کنار هم می‌تواند با باکتری‌ها و قندها مقابله کند و در تقویت دندان‌ها موثر باشد. فلوراید نیز می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان کمک کند و مقاومت دندان‌ها را در مقابل عناصر مضر افزایش بدهد.

سرطان، از مهم‌ترین علت‌های مرگ در بسیاری از کشورهای جهان است. با این‌ حال، مطالعات آزمایشگاهی مختلف نشان می‌دهد که چای سفید‌ می‌تواند آثار ضدسرطانی مفیدی داشته باشد. البته باید توجه داشت که این مطالعات هنوز در سطح آزمایشگاهی هستند و تاثیر چای سفید‌ در مقادیر زیاد را مورد بررسی قرار داده‌اند. بنابراین، محققان هنوز به مطالعات بیشتر نیاز دارند تا بتوانند تاثیر نوشیدن چای سفید‌ بر سرطان را دقیق‌تر اعلام کنند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *