مزاج گرم چیست؟

مزاج گرم چیست؟ / ویکی ووک

در مطلب قبلی درباره‌ی مزاج صحبت کردیم و گفتیم که مزاج ها به نه دسته تقسیم می شود، در این مطلب میخواهیم مزاج گرم و ترکیب های آن را از نظر خلقیات رفتاری و جسمی بررسی کنیم.

مزاج گرم چگونه است؟

به شکل کلی افراد با مزاج گرم وخشک، جثه لاغرتری دارند؛ در حالی که افراد با مزاج‌های گرم و تر، از جثه درشت‌تری برخوردارند. معمولا در مزاج گرم وتر، پوست بدن سرخ تر است و عروق برجسته تر به نظر می‌آید. ترکیب های گرم مزاجان گرم و تر یا دموی و گرم و خشک یا صفراوی هستند که در ادامه خلقیات آن دسته از افراد را نیز بررسی می کنیم.

مزاج گرم و تر چگونه است؟

 

مزاج گرم چیست؟ / ویکی ووک

 

افرادی که دارای مزاج گرم و تر هستند افرادی خوش‌مشرب، صبور اما خشمی طولانی دارند، این افراد در ارتباط و معاشرت‌های اجتماعی، خوش مشرب و موفق هستند. به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و شوخ طبع اند. منتها در عین صبوری، اگر عصبانی شوند، خشمشان توفانی است و به اصطلاح خون جلوی چشمشان را می‌گیرد. البته می‌توان با تربیت و تمرین، رفتارهای پرخاشگرانه را تعدیل کرد. در بدن این افراد، تولید خون بیشتر است.


شاید دوست داشته باشید

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم؟ / ویکی ووکچگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم؟

این امکان در صفحه ای تمام اطلاعات ورود به حساب، حساب شما را در همه پلتفرم های مختلف به همراه آدرس IP آنها و تاریخ ورد به حساب…

 

 


خون زیاد در سرخی چهره و چشم‌ها نمایان است و این ویژگی در فصل بهار شدیدتر می‌شود. در این افراد خونریزی از بینی یا شدت خونریزی در دوره ماهانه در زنان، بیشتر مشاهده می‌شود. بنابراین حجامت بهاری برای تعدیل حجم خون، به این افراد توصیه می‌شود. افراد دموی به واسطه همین حجم زیاد خون در بدن، ممکن است رفتارهای مخاطره آمیز داشته باشند و به خودشان یا دیگران آسیب بزنند. حجامت، تحریک هیجانات به ویژه در فصل تابستان را کاهش می‌دهد. در فصل گرم سال، مصرف زیاد گوشت، شیرینی و ادویه باعث تحریک و عصبی شدن دموی‌ها می‌شود، در حالی که مصرف ماست، دوغ، کاهو، شربت سکنجبین و ریواس، بسیار مفید است.

مزاج گرم و خشک چگونه است؟

 

مزاج گرم چیست؟ / ویکی ووک

 

افرادی با این مزاج، سریع و فرز و چالاک اند اما ممکن است زود عصبانی شوند که البته مدت آن طولانی نخواهد بود و عصبانیتشان به سرعت فروکش می‌کند. بنابراین می‌توان در لحظه عصبانیت، این افراد را مدیریت کرد. نوشیدن یک لیوان شربت خنک و شستن دست و صورت با آب سرد، از عصبانیت آن‌ها می‌کاهد. این افراد در فصول گرم سال مشکلاتی دارند؛ چرا که تولید صفرا افزایش پیدا می‌کند و باعث عصبی شدنشان می‌شود و در اصطلاح صفرایشان بالا می‌زند. پرهیز از خوردن غذاهای چرب، شیرین ، تند و تیز و سرخ‌کردنی در فصل تابستان، برای تعدیل روحیه افرادی با مزاج صفراوی، مفید و موثر است ومصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و خوردنی‌های خنکی مثل آب دوغ‌خیار که گرمی مزاج را تعدیل می‌کند، بسیار مناسب است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: سخنان سید سعید اسماعیلی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *