مزاج سرد چیست؟

مزاج گرم چیست؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل آشنایی مختصری با مزاج داشتیم، و مزاج گرم و ترکیبات آن را نیز بررسی کردیم در این مطلب بدنبال تکمیل مطالب قبل میخواهیم مزاج سرد را از نظر روحیه و خلقیات بررسی کنیم،

مزاج سرد چگونه است؟

جثه در سردمزاج‌ها: معمولا افراد با مزاج سرد و تر، اندام درشت و چاقی همراه با چربی دارند. زیاده روی در مصرف خوراکی‌هایی مثل خیار، ماست و دوغ باعث مشکلاتی مثل خواب آلودگی برای آن‌ها می‌شود. خوردن سردی برای سردمزاج‌ها ، ممکن است حافظه را ضعیف کند و به مشکلات گوارشی و نفخ منجر شود. معمولا افراد سردمزاج تمایل بیشتری به خوراکی‌های گرم دارند.


شاید دوست داشته باشید

بادام تلخ و خواص آن / ویکی ووکبادام تلخ و خواص آن

بادام تلخ دارای ماده مخصوصی ( ۱ تا ۳ درصد ) بنام آمیگدالین (Amygdlin ) می باشد که از اثر آب بر روی این ماده اسید سیانیدریک و…

 

 


مزاج سرد و تر چگونه است؟

 

مزاج سرد چیست؟ / ویکی ووک

 

مزاج سرد و تر که به آن بلغمی نیز گفته می شود عموما افرادی بی‌خیال و خواب‌آلوده هستند، بلغمی‌ها در فصل تابستان حال عمومی بهتری دارند و در فصل زمستان بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند. در بین سرد مزاج‌ها، سرد و ترها خونسردترند و دیرتر عصبانی می‌شوند.

مزاج سرد و خشک چگونه است؟

 

مزاج سرد چیست؟ / ویکی ووک

 

مزاج سردوخشک که سودایی نیز به آن گفته می شود افرادی زودرنج و شکننده هستند، مهمترین ویژگی این افراد، این است که خاطرات نامطلوب، بیشتر در حافظه شان می‌ماند. افراد حساس و زودرنجی که در فصل پاییز، مشکلات خلق و خویی عمیقی مثل افسردگی، سراغشان را می‌گیرد. در زمستان هم معمولا دچار مشکلات پوستی می‌شوند. مناسب ترین فصل برای افرادی با مزاج سرد و خشک، بهار است. حذف غذاهای سودازا برای این گروه اهمیت زیادی دارد به ویژه در پاییز. گل گاوزبان، استوقودوس و خاکشیر، هم خشکی پوست را کم می‌کند و هم خلق و خو را بهبود می‌بخشد، زیرا خشکی مزاج بر خلق و خو تاثیر زیادی دارد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “مزاج سرد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *