زیرفون و خواص آن

زیرفون

درخت زیرفون از دوره‌ی باستان شناخته ‌شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می‌روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در واقع این گیاه در تسکین و درمان مشکلاتی مانند نفخ، نقرس، بی‌خوابی و سم زدایی از بدن و غیره موثر عمل می‌کند. در این مطلب شما را بیشتر با این گیاه مفید آشنا می‌کنیم.

درباره زیرفون

درختی است بزرگ با شاخه های غده دار که از ارتفاع آن به 40 متر نیزز می رسد. برگهای گرد و قلبی شکل آن دارای پهنکی هستند که کاملا با هم قرینه نیستند. حاشیه برگ دندانه دار و قسمت رویی به رنگ سبز و قسمت پشتی به رنگ سبز مایل به کبود با کرک هایی حنایی رنگ در محل فرو رفتگی و رگبرگ هاست. از بغل برگ ها خوشه های پایه دار دارای 3 تا 15 عدد گل همراه با برگی به شکل غلاف می رویند.

زیرفون

خواص زیرفون

گل های خشک شده ی این گیاه جزوء اندام دارویی میباشد.

فلاونوئید، تانن و موسیلاژ مواد موثره مهم این گیاه هستند.

خوشبختانه گیاه زیرفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد همچنین گیاه زیرفون برای شما شب و خواب راحتی را فراهم می‌کند به خاطر اینکه حاوی خواص آرام‌بخشی است. و بطور کلی دارای خواص زیر است:

  • درمان سرماخوردگی
  • درمان سرفه های ناشی از سرما خوردگی
  • تعرق آور
  • و رقیق کننده خون

 

زیرفون

روش مصرف زیرفون

گیاه خورد شده به صورت چای و سایر فرآورده های دارویی برای مصرف خوراکی به مقدار 2 تا 4 گرم در روز میباشد. تا کنون عوارض جانبی برای این گیاه گزارش نشده است اما برای احتیاط کار قبل استفاده از آن با مشاور دارو گیاهی و پزشک مشورت کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: اتحادیه گیاهان دارویی / ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *