چگونه درد دندان را تسکین دهیم؟

چگونه درد دندان را تسکین دهیم؟ / ویکی ووک

درد دندان جزو دردهای بسیار سخت و طاقت فرسا است که اکثر مردم آن را تجربه کرده اند، دردی که گاهی تا زمان رسیدن به دندان پزشک غیر قابل تحمل می شود و امان از آدمی می گیرد. دلایل دندان درد را ما در مطالب قبل بررسی کردیم، همچنین مطالبی را هم درباره‌ی سالم نگهداشتن این عضو مهم با هم خواندیم، اما مشکل اصلی اینجاست که چگونه این درد را تا زمانی که پیش دندانپزشک میرویم تسکین دهیم. در ادامه راه های طبیعی تسکین درد دندان را باهم میخوانیم.

راه های درمان درد دندان

برای رفع درد دندان راه های شیمیایی هم وجود دارد اما خب این تسکین ها همه موقتی هستن و ناچارا حتما باید به پزشک مراجعه کنید، بنابراین بهتر است از راه های طبیعی برای تسکین موقتی استفاده کنید تا اسیر مضرات داروهای شیمیایی نشوید.

کمپرس یخ

 اولین قدم برای کاهش درد دندان قرار دادن کمپرس یخ روی صورت است. یخ با منجمد کردن سلول ها، گردش خون در ناحیه مشخص شده را کاهش می دهد و باعث کمتر شدن درد می شود.

 

چگونه درد دندان را تسکین دهیم؟ / ویکی ووک

 

دهان‌شویه آب و نمک

 محلولی از آب و نمک درست کنید و دهان خودتان را با آن شست و شو دهید. به یاد داشته باشید که از آب گرم استفاده کنید و مایع را با زبان در دهان خود جابه جا کنید. این کار باعث کاهش التهاب دهان شما می شود.


شاید دوست داشته باشید

میگرن شکم چیست؟ / ویکی ووکمیگرن شکم چیست؟

میگرن شکم به تکرر درد شکم بدون علت شناخته‌شده گفته می شود. میگرن شکم تنها به شکم درد گفته نمی‌شود بلکه نوعی سندروم است یعنی…

 


سیر

بارها و بار از خواص سیر در این سایت گفتیم، این ماده مفید در درد دندان هم مفید است دلیل این همه خواص  وجود آنتی باکتریال های قوی و ماده ای به نام آلیسین است. یک سیر تازه را برش بزنید آن را با کمی نمک مخلوط کنید و سپس روی دندان خراب خود بگذارید. بدون شک درد شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

چگونه درد دندان را تسکین دهیم؟ / ویکی ووک

 

چای نعناع

 چای نعناع هم مانند سیر، نعناع نیز گیاهی است با انبوهی از خواص درمانی و التیام بخشی.یک قاشق نعناع تازه را در فنجان آب جوش بریزید و دو دقیقه صبر کنید. سپس نعناع جوش خورده را روی دندان خود بگذارید و در آخر این گیاه را قورت دهید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *