گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد؟

گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

برخی افراد برای کاهش وزن به هر راهی دست می زنند اما نمیدانند با انجام آن چه آسیبی به بدن و سلامتی خود می رسانند. یکی از اشتباهات رایج بین افراد که رژیم میگیرند شام نخوردن و گرسنه خوابیدن است، باید گفت که گرسنه خوابیدن هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و برعکس برای بدن مضر است و حتی باعث اضافه وزن نیز می باشد. هرچند شام خوردن به مقدار زیاد و آخر شب و بلافاصله خوابیدن هم باعث اضافه وزن و چاقی و نفخ شکم می شود. بنابراین بهترین روش این است که ساعت منظم و مشخصی را برای غذا خوردن مشخص کنید. اما در ادامه مضرات گرسنه خوابیدن را بررسی میکنیم.

عوارض گرسنه خوابیدن

همانطور که در بالا اشاره کردیم گرسنه خوابیدن نه تنها که باعث لاغری نمی شود بلکه باعث چاقی هم است، بطوری که هر چه گرسنه‌ تر باشید قند خون بیشتر افت می‌کند و بیشتر به پرخوری خواهید پرداخت. بدین ترتیب سعی کنید یک شام سبک یا تکه شکلات تلخ و یک ‌مشت مغز میوه بخورید تا دچار گرسنگی نشوید.

 

گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

یکی دیگر از مشکلات، افت انرژی است، همانطور که می دانید، بدن مداوم از انرژی استفاده می‌کند وتمام مدت(حتی هنگام خوابیدن)کالری می‌سوزاند تا سطح بهره‌وری  خودراحفظ کند،بنابراین در صورت شام نخوردن در طول روز دچار افت انرژی  می شوید.


شاید دوست داشته باشید

میوه های خون ساز میوه های خون ساز کدامند؟

کم‌خونی یعنی کم بودن تعداد گلبول‌های قرمز خون و پایین بودن تراکم هموگلوبین خون، هموگلوبین پروتئینی است که در سلول های خون موجود است و کمک می‌کند که …

 


کمبود خواب یکی دیگه از مشکلاتی است که در اثر گرسنه خوابیدن بوجود می آید. گرسنگی مغز را هوشیار نگه می‌دارد و مانع از خواب عمیق و کافی هنگام شب می‌شود. به‌علاوه، نتایج مطالعات نشان می‌دهد کمبود خواب می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی ، ازجمله :

شود.

 

گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که وعده های غذایی منظم انرژی پایدار را برای بدن تامین می کنند و نرخ سوخت و ساز سالم را حفظ می کند.

به امید فردایی روشن.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *