کمبود ویتامین E چه عوارضی دارد؟

کمبود ویتامین E چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

ویتامین E  آنقدر مهم و حیاتی است که اگر به اندازه به جنین نرسد ممکن است که سقط شود زیرا کمبود این ویتامین از رشد اعضای حیاتی بدن نوزاد جلوگیری می‌کند، درمطالب قبل کمبود ویتامین D و برخی مواد معدنی همچون گوگرد و آهن را بررسی کرده ایم و امروز کمبود ویتامین E  که یکی از ویتامین های مهم برای بدن است را بررسی میکنیم.

عوارض کمبود ویتامین E

کاهش اسید های ضروری بدن

محققان دریافته اند که کمبود شدید ویتامین E موجب کاهش اسیدهای ضروری  بدن می شود و سلول ها را مجبور می کند تا برای پیشگیری از آسیب و صدمه گلوکز موجود در بدن را مصرف کنند. در صورت فقدان گلوکز برای تامین انرژی، بسیاری از ویژگی های فیزیکی و نورولوژیکی، در مغز، ایجاد نمی شود و در نتیجه مرگ اتفاق می افتد.

 

کمبود ویتامین E چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

محدودکردن تولید رادیکال های آزاد

ویتامین E به سیستم ایمنی در مقابله با بیماری ها کمک می کند اما یکی از وظایف اصلی، نقش آن به عنوان یک آنتی اکسیدان است. مولکول های باردار منفی موسوم به رادیکال های آزاد می تواند به سلول ها آسیب رسانده و به بروز مشکلاتی نظیر بیماری های قلبی و سرطان منجرشود، این ویتامین، با محدودکردن تولید رادیکال های آزاد و همچنین از طریق سایر مکانیسم ها، می تواند به پیشگیری یا به تاخیرانداختن بیماری های مزمن مرتبط با رادیکال های آزاد کمک کند.

از دیگر علایم کمبود ویتامین E :

  •  ضعف و سستی عضلات
  • مشکلات چشمی و بینایی
  • مشکلات تعادلی

 است که در بلندمدت می تواند به کبد و کلیه ها هم آسیب برساند.


شاید دوست داشته باشید

موتور وانکل چیست؟ / ویکی ووکموتور وانکل چیست؟

در این مطلب به قلب تپنده‌­­ی اتومبیل یعنی موتور رفته‌­ایم و موتور وانکل را مورد بررسی قرار می­دهیم، موتور وانکل مانند موتور بنزینی برای کارکرد خود، از فشار حاصل از سوختن سوخت و هوا بهره گیرد. اما برخلاف…

 


میزان دریافت ویتامین E در روز

طبق گفته موسسه ملی سلامت آمریکا هر فرد روزانه به 15 میلی گرم از این ویتامین نیاز دارد. مصرف بیش از حد این ویتامین باعث افزایش خونریزی می شود موجب بروز خونریزی جدی در مغز می شود، چراکه موجب کاهش توانایی لخته شدن خون بعد از بریدگی یا جراحت می شود. ویتامین E  در مواد غذایی همچون :

  •  روغن های گیاهی
  • مغزها
  • دانه ها
  •  سبزیجات پربرگ

 

کمبود ویتامین E چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

موجود است اما برای اطلاعات دقیق تر میتوانید پست کدام مواد غذایی دارای ویتامین E هستند را مطالعه کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع : زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *