کدام مواد غذایی نباید دوباره گرم شوند؟

کدام مواد غذایی نباید دوباره گرم شوند؟ / ویکی ووک

موارد زیادی پیش می آید که غذا از وعده های قبلی باقی مانده باشد یا افراد غذای تهیه شده را به محیط کار یا تحصیل می برند تا در وقت صرف غذا، از طریق اجاق گاز یا مایکروویو آن را گرم کنند. اگرچه در برخی موارد، این کار قابل قبول است اما گاهی سلامتی افراد را تهدید می کند. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که کدام مواد غذایی را نباید دوبار گرم کرد.

مواد غذایی که نباید دوبار گرم شوند

 

کدام مواد غذایی نباید دوباره گرم شوند؟ / ویکی ووک

 

سیب زمینی

در زمره موادغذایی است که پس از پخته‌شدن در بار اول در صورتی که در دمای اتاق سرد شده باشد، می‌تواند عامل مسمومیت غذایی شود، با سرد شدن سیب‌زمینی‌ در دمای اتاق، امکان رشد باکتری بوتولیسم در آن وجود دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که اگر قصد ندارید سیب‌زمینی را بلافاصله بعد از پخته شدن مصرف کنید، تا مدت زمان استفاده، آن را در یخچال نگهداری کنید، گرم‌کردن سیب‌زمینی پس از سردشدن در یخچال خطرآفرین نیست.

کرفس

این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد.

لازم به ذکر است که کرفس نیز حاوی نیترات بوده و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبدیل می شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده می‌کنید، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنید.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی کرمانشاه کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی کرمانشاه کجاست؟

کرمانشاه که در زمان، انسان های نئاندرتال و دوران پارینه سنگی محل سکونت بشر آن دوران بوده که از بقایای سکونت آنها چندین تبرسنگی در منطقه ی گاکیه وجود دارد که…

 


اسفناج

گرم کردن مجدد اسفناج می‌تواند بسیار خطرناک باشد این سبزی حاوی درصد بالایی نیتراتها می‌باشد که پس از گرم کردن مجدد به نیتریت تبدیل می‌گردد و ایجاد سرطان در بدن می‌کند اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنید.

قارچ

قارچ دسته‌ دیگری از سبزی هایی است که هرگز نباید گرم کنید.

قارچ بعد از این که گرم می‌شود به‌علت ریزمغذی‌هایی که دارد، می‌تواند باعث بروز مشکلات معده شود. پس بهتر است قارچ را در یک وعده مصرف کنید و برای وعده بعد نگه ندارید.

درصورتی‌که قارچ را در دمای اتاق رها کنید، ممکن است باکتری هم روی آن رشد کند.

 

کدام مواد غذایی نباید دوباره گرم شوند؟ / ویکی ووک

 

علاوه بر موارد فوق برخی از مواد غذایی همچون:

  • شیر
  • برنج
  • و…

 هستند که نباید با مایکروویو گرم شود، زیرا امکان بروز بیماری وجود دارد.

گرم کردن بعضی غذاها در دستگاه هایی چون مایکروویو به ویژه اگر در ظرف خوب بسته نشده باشد یا دمای موادغذایی بیش از حد بالا برود، سلامت غذا را به خطر  می اندازد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم | باشگاه خبرنگاران

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *