کدام دمنوش ها برای پف چشم مفید هستند؟

پف چشم

ما در پست های قبل بهترین دمنوش ها برای سلامتی را بررسی کردیم در مطلب امروز بررسی میکنیم که کدام دمنوش ها به شما کمک می‌کند تا از شر پف چشم مخصوصا در صبح رهایی یابید. گیاهان دارویی سال‌های زیادی است که در فرهنگ ایران نقش داشته است؛ اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم‌کرده و عصاره این گیاهان زده‌شده و شکل مدرن به خود گرفته‌است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌هاست که هریک برای یک درد یا بیماری خوب است.

بهترین دمنوش برای پف چشم کدام است؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد برخی دمنوش ها هستند که متوانند به راحتی پف چشم را از بین ببرند امروز با دو مورد از این دمنوش ها آشنا میشویم.

دمنوش توت فرنگی مفید در درمان پف چشم

توت فرنگی، به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. این میوه مفید خواصی همچون:

است و اگر پیش از غذا بخورید اشتهاآور است.

 

پف چشم

 

طرز تهیه دمنوش توت فرنگی برای درمان پف چشم

برای تهیه این دمنوش ما نیاز به:

  • چای سیاه – یک قاشق مرباخوری
  • شیر- نصف لیوان
  • شربت توت‌فرنگی – 2 قاشق غذاخوری

داریم.

حال باید چای سیاه را به مدت ۵ دقیقه دم کنید، سپس شیر را تا ۷۰ درجه سانتی گراد داغ کنید(البته اگر حساسیت به شیر داریم میتوانیددلایل آن را مطالعه کنید و موادغذایی جایگزین را استفاده کنید.) . شربت توت‌فرنگی را ته لیوان بریزید، با یک قاشق شیر را روی شربت بریزید، در انتها چای سیاه را به آرامی روی شیر بریزید و کف شیر را به آن اضافه کنید. شما با یک نوشیدنی داغ و خوشمزه ۳ لایه مواجه می‌شوید.

دمنوش هل و دارچین و زعفران مفید در درمان پف چشم

ین دمنوش ترکیبی برای درمان روماتیسم، تسکین درد‌های استخوانی، درمان آرتروز، از بین‌بردن پف چشم و افسردگی است. سنگینی خواب و پف کردن صورت به علت غلبه سردی و رطوبت است بنابراین افراد باید در شب سردی کمتری بخورند و از دمنوش‌های گرم مانند این دمنوش ترکیبی استفاده کنند.

پف چشم

طرز تهیه دمنوش هل و دارچین و زعفران برای درمان پف چشم

برای تهیه این دمنوش ما نیاز به:

  • چوب دارچین خرد شده – یک قاشق غذا خوری
  • هل سبز خرد شده – ۷ تا ۱۰ عدد
  • زعفران – یک گرم
  • عسل- 2قاشق مربا خوری به ازای هر لیوان
  • آب جوش – ۴ لیوان

هل، دارچین و زعفران را به همراه آب جوش در قوری چینی بریزید و روی حرارت ملایم، به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید. سپس دم‌کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید و عسل را به آن اضافه و دمنوش را میل کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *