چه مواد غذایی باعث رفع یبوست می شود؟

چه مواد غذایی باعث رفع یبوست می شود؟ / ویکی ووک

در این سایت بارها و بار درباره‌ی رفع یبوست مطالبی گذاشته ایم، در این مطلب نیز در راستای تکمیل مطالب قبل برخی دیگر از راه رفع این مشکل را بررسی میکنیم.

راه های رفع یبوست

هر فردی به ازای هر وعده غذایی که می‌خورد، باید دفع طبیعی داشته باشد، یعنی اگر فردی در روز سه وعده غذا می‌خورد، باید سه‌بار دفع داشته باشد یا این‌که به ازای هر سه وعده غذا، حداقل بتواند دو بار دفع انجام دهد. اگر دفع متناسب با تعداد وعده‌های غذایی نباشد، در چنین شرایطی فرد به یبوست مبتلاست، البته دلایل دیگری نیز دارد که می‌تواند باعث یبوست شود، اما به راحتی می توان این عارضه را رفع کرد.

شربت خاکشیر

برای رفع یبوست، می‌توان از خاکشیر (مرغوب) استفاده کرد. برای این منظور باید سه قاشق غذاخوری خاکشیر را با یک لیوان آب‌جوش ترکیب کرد و در آن تنها یک حبه قند انداخت و این ترکیب را به خوبی هم زد. بعد از این‌که شربت ولرم شد، می‌توان آن را نیم‌ساعت قبل از غذا نوشید. این شربت بیشتر مناسب افرادی است که علاوه بر یبوست، پوست داغ و سرخ دارند و دچار جوش صورت، کهیر، خارش و اگزما نیز هستند. آن دسته از افرادی که تکرر ادرار دارند، باید بدانند که خاکشیر مدر است.

 

چه مواد غذایی باعث رفع یبوست می شود؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

روغن هویج و خواص آن / ویکی ووکروغن هویج و خواص آن

وغن تخم هویج را معمولا به محصولات آرایشی گران قیمت اضافه می کنند. مانند دیگرروغن هایی که از بذرها گرفته می شود، هویج نیز تاثیرات بی شماری روی پوست دارد از جمله قابلیت…

 

 


ریوند چینی

ریوند چینی، گیاهی شبیه ریواس است که به آن ریباس هم می‌گویند و فقط از ساقه زیرزمینی آن به عنوان دارو استفاده می‌شود. ساقه زیرزمینی خشک شده این گیاه، یک ملین قوی به حساب می‌آید به‌شرط این‌که با حرارت کم (به روش صنعتی) خشک شود. این دارو را می‌توان در قالب یک کپسول500 میلی‌گرمی تا هشت کپسول خورد. ریوند چینی بیشتر مناسب افرادی است که به اندازه کافی تحرک ندارند و بی تحرکی عامل ابتلای آن ها به یبوست است.

 

چه مواد غذایی باعث رفع یبوست می شود؟ / ویکی ووک

 

فلوس، یک گیاه بی‌خطر

برای رفع یبوست، می‌توان از مغز فلوس (میوه درختی تنومند که در هندوستان وجود دارد و وقتی میوه شکسته شود، داخل آن حالت پره‌مانند است که به آن مغز فلوس گفته می‌شود) استفاده کرد. یک قاشق چای‌خوری (برای کودکان) تا سه قاشق غذاخوری (برای بزرگ سالان) از مغز فلوس در یک کاسه چینی به همراه مقداری آب‌جوش، باید ترکیب شود و به‌مدت نیم‌ساعت بماند تا ظاهری شبیه عسل به خود بگیرد.  بعد از صاف کردن می‌توان این محلول را نوشید. سه قاشق غذاخوری از مغز فلوس در واقع حالت مسهل دارد و به‌عنوان ملین، باید از مقدار کمتری استفاده کرد.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع : زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *