چه ظروفی برای نذری دادن مفید است؟

چه ظروفی برای نذری دادن مفید است؟ / ویکی ووک

پختن غذای نذری در ماه محرم یکی از سنت‌های زیبا و پسندیده مسلمانان و به خصوص مردم ایران در ایام محرم و صفر است. در این ایام هیئت های عزاداری رونق ویژه ای می گیرند. در این روزها هیئت های زیادی اقدام به نذری دادن می کنند، در کنار ثوابی که از پخش این غذاها خواهند برد باید این نکته را  نیز به یاد داشته باشند که از ظروفی استفاده کنند که نه برای مردم مضر باشد نه برای محیط زیست در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که چه ظروفی برای استفاده در این روز ها بهتر است.

ظروف مفید برای نذری دادن

 

چه ظروفی برای نذری دادن مفید است؟ / ویکی ووک

 

بهترین ظروف برای نذری دادن قطعا ظروف ثابت است، اما امروزه برای سهولت کار ناگزیر باید از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده کنیم. بسیاری از پزشکان براین معتقدا که مصرف غذا و نوشیدنی های گرم در ظروف یکبار مصرف باعث انتشار مواد شیمایی در این ظروف می شود که بسیار برای سلامتی مضر است و باعث بروز سرطان می شود. علاوه بر سرطان زا بودن ظروف یکبار مصرف پلاستیکی براساس تحقیقات علمی، تجزیه این ظورف نیز در طبیعت حدود 500 سال طول می کشد که این اتفاق ضرر های جبران ناپذیری به محیط زیست می شود.


شاید دوست داشته باشید

آبرون کبیرآبرون کبیر و خواص آن

آبرون کبیر ، گیاهی است علفی یا نیمه علفی و چند ساله که ارتفاع ساقه گل دهنده ی آن بیست تا سی سانت است و دارای خواص…

 


چه ظروفی برای نذری دادن مفید است؟ / ویکی ووک

 

اما شاید سوال باشد خب پس از چه ظرفی استفاده کنیم؟ بهتر است در این شب های عزیز از ظروف میلامینی و چینی استفاده کنیم و استفاده از ظروف یکبار مصرف را به حداقل برسانیم. و اگر ناچار به استفاده از ظروف یکبار مصرف شدید، بهتر است از ظروف گیاهی که چند سالی است در بازار جایی برای خود باز کرده است، استفاده کنیم. این ظروف برای طبیعت نیز مضر نیست و به خوبی تجزیه می شود. این ظروف به دلیل اینکه به صورت فوم و غیرفوم تولید می شوند به مواد نفی وابسته نیستند و برای همین برای سلامتی نیز مضر نیستند.

در این روزها و شب هایی عزیز به فکر زیبایی شهر نیز باشیم و چقدر قشنگ است که هیئت های و ایستگاه های صلواتی اقدامات لازم را برای مدیریت جمع آوری ظروف انجام دهند تا با همکاری مردم عزیز به فکر زیبایی شهر و سلامت محیط زیست نیز باشیم.

امیدوارم عزاداری هاتون مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *