نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است؟

نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است؟ / ویکی ووک

نیاز بدن به آب در افراد مختلف متفاوت است و این نیاز به سن، وزن، مکان زندگی و تغذیه و … بستگی دارد. در این مطلب میخواهیم بطور متوسط نیاز بدن به آب را در هر فرد بررسی کنیم.

نیاز بدن به آب

همانطور که گفتیم در افراد مختلف این نیاز متفاوت است اما بطور متوسط هر فرد حداقل روزانه 4% الی 6% وزرن بدن باید آب بنوشد، بطور مثال یک فرد 70 کیلویی در هر روز 3 تا 4 لیتر آب باید بنوشد.

 

نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است؟ / ویکی ووک

 

نکاتی درباره‌ی نوشیدن آب

نیاز بدن به آب بر کسی پوشیده نیست و اگر در حال حاضر آب کم می نوشید باید کم کم آن را زیاد کنید و هر روز یک لیوان آب بیشتر مصرف کنید تا این کمبود آب جبران شود.

آب را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کید تا شکم آماده هضم غذا شود و اگر مقداری لیموی تازه هم به آن اضافه کنید بسیار مفید تر خواهد بود.

این نکته را فراموش نکنید که نیم ساعت قبل از غذا و حدود یک الی دوساعت بعد از غذا آب ننوشید، چون اینکار، در عملکرد آنزیم ها اختلال ایجاد می کند و عمل هضم ناقص می ماند.

در طول روز هر نیم ساعت آب بنوشید. به یکباره آب ننوشید جرعه جرعه بخورید.

مصرف آب برای خروج مواد سمی بسیار ضروری است، یکی از دلایل نیاز بدن به آب این است که مواد سمی که در سال ها در بین جمع شده است با نوشیدن آب در آب حل می شود و از بدن خارج می شود که اینکار باعث شادابی بدن می شود.


شاید دوست داشته باشید

بادام تلخ و خواص آن / ویکی ووکبادام تلخ و خواص آن

بادام تلخ دارای ماده مخصوصی ( ۱ تا ۳ درصد ) بنام آمیگدالین (Amygdlin ) می باشد که از اثر آب بر روی این ماده اسید سیانیدریک و…

 

 


مراحل مصرف آب

 

نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است؟ / ویکی ووک

 

  • صبح را می توانید با یک لیوان آب همراه با لیمو تازه شروع کنید.
  • روزانه 4% الی 6% وزن بدن خود باید آب بنوشید
  • همیشه آب مصرفی شما در درجه حرارت محیط اتاق باشد
  • همانطور که قبلا هم گفتیم نیم ساعت قبل غذا و هنگام غذا آب ننوشید.

همانطور که می دانید آب و اکسیژن عناصر مهمی در سلامتی کل بدن است، انسان می تواند نسبتا طولانی بدون غذا زنده بماند و بدون آب نهایت دو الی سه روز می تواند به زندگی ادامه دهد. این مقدار آب که گفتیم مصرف کنید جدا از مصرف آب میوه و یا هر نوع مایع دیگری می باشد، یعنی هیج مایعی را جایگزین آب نکنید.

در ماه های رمضان هم می توانید زمانبندی کنید و این مقدار آب را تا سحر مصرف کنید و همچنین از مواد غذایی که آب بدن را حفظ میکند همچون کاهو و هندوانه در کنار آب مصرف کنید، ما در مطلب چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم مفصل در این باره صحبت کرده ایم که در صورت تمایل می توانید آن مطلب را نیز مطالعه کنید.

نظر شما درباره مقدار مصرف آب در روز چیست؟ به نظر شما چه مقدار آب در روز بدن ما نیاز دارد؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: درمان های سحرآمیز

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “نیاز بدن به آب در روز چه مقدار است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *