چگونه میخچه را درمان کنیم؟

چگونه میخچه را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

میخچه یکی از عارضه‌های شایع است که در نقاط مختلف پاها و انگشتان دست ایجاد می‌شود، از بارزترین دلایل ایجاد میخچه ضخیم شدن لایه‌های پوست براثر فشار و سایش متوالی است. راه‌های زیادی برای درمان این عارضه ارائه‌شده است که ما برخی از آنها را در این مطلب بررسی می‌کنیم.

راه‌های خانگی درمان میخچه

در ابتدا باید گفت بهترین راه درمان میخچه استراحت دادن به بدن است، مخصوصاً اگر میخچه در پا باشد و استراحت نکنید، بیش‌ازپیش رشد می‌کند و باعث پا درد می‌شود. در کنار استراحت، راه‌های خانگی نیز هستند که با انجام دادن آنها می‌توانید میخچه را از بین ببرید.

 

چگونه میخچه را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

از بین بردن میخچه با سنگ پا

یکی از راه های که بسیار هم پیشنهاد می شود، این است که سلول های مرده پوست را که عامل ایجاد این عارضه پوستی است با سنگ پا از بین ببرید. قبل از خواب،  پای خود را در آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا پوست سخت نرم شود. سپس قسمت آسیب‌دیده را به آرامی به مدت سه تا پنج دقیقه با سنگ پا ماساژ دهید. به قسمت مد نظر روغن کرچک بزنید و رویش را بپوشانید تا یک شب بماند.چند روز این کار را انجام دهید تا میخچه به طور کامل از بین برود.


شاید دوست داشته باشید

گیربکس CVTگیربکس cvt چیست؟

گیربکس cvt سیستمی است که مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر و تجربه رانندگی راحتری را نسبت به جعبه دنده دستی در اختیار میگذارد، در این سیستم…

 


مقابله با میخچه با سرکه سفید

قبل از رفتن به رختخواب، یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس با وسیله نرمی روی میخچه‌ ماساژ دهید، صبح روز بعد میخچه‌ پوسته پوسته می شود، آن را با سنگ پا تمیز کنید. سپس به محل مورد نظر روغن زیتون یا روغن نارگیل بزنید.روزانه یک‌بار این کار را انجام دهید تا میخچه‌ به طور کامل از بین برود.

 

 

جوش شیرین

دو تا سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به مقداری آب گرم اضافه کنید؛ سپس پای خود را در این محلول به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید.  محل آسیب‌دیده را با سنگ پا ماساژ دهید تا پوست مرده از بین برود.

علاوه بر موارد قوق استفاده از آبلیمو و سیر نیز برای از بین بردن میخچه‌ مفید است. در استفاده از سیر، شب نصف آنرا را روی زخم ببندید و صبح آن را با آب گرم بشورید و اینکار تا از بین رفتن کامل عارضه انجام دهید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *