چگونه مشکلات هورمونی را برطرف کنیم؟

چگونه مشکلات هورمونی را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

رهبر سیستم بدن انسان، هورمون‌های اوست و حفظ تعادل این سکان به بدن کمک می‌کند در مسیر سلامت حرکت کند، اما اگر حتی تعادل یکی از این هورمون‌ها به هم بخورد، پیامدهای منفی شدیدی در بدن ظاهر می‌شوند. اگر دچار مشکلات هورمونی هستید و می خواهید کنترل بیشتری روی ترشحات شیمیایی مغز داشته باشید باید تغذیه ی خود را درست کنید زیرا اکثر مشکلات هورمونی از تغذیه ی ناسالم بر میاد.

چگونه با تغذیه ی سالم مشکلات هورمونی را رفع کنیم؟

اولین نکته که باید در نظر داشت این است که غذاهای صنعتی حاوی انواع افزودنی و مواد نگهدارنده است که ترشح هورمون  ها را با مشکلات جدی مواجه می سازد. این مواد باعث افزایش استروژن (هورمون زنانه) در برابر تستوسترون (هورمون مردانه مسئول رشد عضلات) می شود. بنابراین مصرف این مواد را به حداقل برسانید و یا بهتر اینکه اصلا مصرف نکنید. نکته بعدی استفاده از دام و طیور طبیعی است زیرا: دام و طیوری که به صورت صنعتی پرورش پیدا می کند منبعی برای تجمع ترکیبات شیمیایی است . در نتیجه حیوانات جوان  تر و با خوراک طبیعی تر  این مزیت را دارند که میزان دریافت این ترکیبات شیمیایی در آن  ها به نسبت کمتر است.علاوه بر دونکته فوق عوامل دیگری نیز هستند که با دقت بر آنها میتوانید مشکلات هورمونی را برطرف کنید که در ادامه آنها را نیز بررسی میکنیم.

 

چگونه مشکلات هورمونی را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟چگونه استخوان ها را تقویت کنیم؟

اگر دچار درد و گرفتگی عضلات در مفصل می‌شوید و یا مکرر دچار شکستگی و آسیب‌های مربوط به مفصل می‌شوید به‌احتمال‌زیاد استخوان‌هایتان …

 


دریافت کالری های مفید

بهترین کار این است که کالری مورد نیاز بدن  از طریق  مصرف مواد غذایی حاوی چربی های مفید، پروتئین به میزان متعادل و کربوهیدرات های کم دریافت شود.

مصرف میوه فصل

میوه ها و سبزیجات گلخانه ای تحت شرایطی قرار می گیرد که در فصلی غیر از فصل خودشان پرورش یابد و این روند روی هورمون ها تاثیر خوبی ندارد.

 

چگونه مشکلات هورمونی را برطرف کنیم؟ / ویکی ووک

 

احتیاط در مصرف محصولات لبنی

اگر دچار مشکلات هورمونی از هر نوعی هستید در مصرف لبنیات احتیاط کنید. محصولات لبنی مانند بیشتر  پنیرها سرشار از کربوهیدرات و چربی است . این ترکیبات باعث کاهش میزان مواد معدنی بدن می شود و به طور مستقیم در ترشح هورمون اختلال ایجاد می کند.

توجه به چربی های دور شکم

در صورت داشتن شکمی بزرگ، لازم است که مصرف کربوهیدرات ها را به حداقل برسانید. شما می توانید انرژی خود را از منابع غذایی دارای چربی های مفید دریافت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *