چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟

چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟ / ویکی ووک

در زندگی بارها پیش می آید که برای خرید مرغ به فروشگاه می رویم بنابراین ضروری است که یاد داشته باشیم که مرغ فاسد را از سالم بشناسیم بنابراین در این مطلب میخواهیم راه های شناسایی مرغ فاسد را بررسی کنیم.

راه‌های شناختن مرغ فاسد

 

چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟ / ویکی ووک

 

اولین نکته و ساده‌ترین راه شناسایی مرغ فاسد نگاه کرده به پوست بسته بندی مرغ است، پوست مرغ بسته بندی شده تازه،  باید درخشنده، مرطوب، یکدست، صاف، بدون تورم و خون مردگی باشد همچنین ماهیچه‌های ران و ساق و گوشت سینه مرغ باید از زیر پوست برجسته و محکم باشد و درهیچ قسمت ازمرغ، خون مردگی وجود نداشته باشد.

قسمت شکمی و زیر بال مرغ را بو کنید. این قسمت‌ها سریع تر از نواحی دیگر بدن مرغ، علایم فساد را نشان می‌دهد. بوی تعفن و گندیدگی این قسمت‌ها نشان‌دهنده فساد یا کهنگی مرغ است.

از نظر بهداشتی، درون شکم مرغ باید فاقد ته روده، تخمدان، مقعد، دل، جگر و طحال باشد وحفره شکمی باید به رنگ سفید یا متمایل به زرد و شفاف باشد، حفره شکمی در مرغ کهنه و فاسد تغییر رنگ می‌دهد و متمایل به آبی و سبز است .

استخوان سینه مرغ باید بدون شکستگی، بیرون زدگی و ضرب خوردگی باشد.


شاید دوست داشته باشید

روناس و خواص آن / ویکی ووکروناس و خواص آن

 

گرم از آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و به مرور بنوشید. مدرو قابض است، دافع سموم …

 


نکاتی در هنگام خرید مرغ

 

چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟ / ویکی ووک

 

بهتر است، از خرید مرغ‌های زیر وزن 700 تا 800 گرم اجتناب کنید، چون اغلب بیمار بوده و به دلیل احتمال اختلال در رشد و ساختمان عضلانی نارس، قابل مصرف نیستند. مرغ با وزن حدود 1200 تا 1800 گرم در بهترین وضعیت سلامت است.

و در پایان نیز این نکته را لازم است بدانید که، کبودی‌ها به ‌طور معمول هنگام گرفتن مرغ بر اثر ماندن زیر دست و پای کارگران در مرغداری یا ارسال مرغ به کشتارگاه ایجاد می‌شود که در صورت وجود خون مردگی در بال و ران و هر قسمت دیگر از بدن مرغ، حتما آن را جدا کنید و دور بیندازید .

به امید فردایی روشن

منابع: جام جم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “چگونه مرغ فاسد را تشخیص دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *