قهوه سبز و خواص

قهوه سبز همان‌طور که از اسمش برمی‌آید سبز است و همان‌طور که از مزرعه برداشت می‌شود بسته‌بندی می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد به همین دلیل دارای خواص زیادی است که البته با در حد معقول نیز استفاده شود. این قهوه، حاوی کافئین خالص و قوی و اسید کلروژنیک (از خانواده آنتی‌اکسیدان‌ها) است. در ادامه خواص قهوه سبز را بررسی می‌کنیم.

خواص قهوه سبز

شاید بیشتر اسم قهوه سبز را به‌خاطر خاصیت لاغری آن شنیدیده‌‎اید. باید گفت که قهوه سبز به علت داشتن  کافئین، اشتها را کم می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را افزایش می‌دهد بنابراین در لاغری تأثیر دارد علاوه بر این‌ها تأثیرات مثبت این قهوه به دلیل اسید کلروژنیک و اسید کافئیک موجود در آن نیز است. این اسیدها برای سیستم گوارشی مفید است و با افزایش روند سوخت‌وساز باعث  کاهش وزن می‌شود.

 

قهوه سبز و خواص / ویکی ووک

 

علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، نقش دیگر اسید کلروژنیک کاهش فشارخون است. طبق نتایج تحقیقات مصرف روزانه ۱۴۰ میلی‌گرم از محصولات قهوه سبز می‌تواند فشارخون را کاهش دهد. بااینکه این مقدار مصرف روزانه معمولاً فاقد عوارض جانبی است و یکی از سالم‌ترین راه‌ها برای کاهش فشارخون است، اما حتماً افرادی که بیماری‌های قلبی دارند باید با پزشک خود مشورت کنند.

اسید کلروژنیک داخل قهوه سبز تأثیر فوق‌العاده مثبتی روی خلق‌وخوی شخص و عملکرد مغز او دارد. طبق مطالعات و تحقیقات، مشخص‌شده است که این کافئین می‌تواند زمان واکنش، هوشیاری، حافظه، تمرکز، مقاومت در برابر خستگی و دیگر عوامل عملکرد ادراکی را بهبود بخشد.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک و باعث…

 


عوارض مصرف بیش از حد قهوه سبز

اگر قهوه سبز بیش‌ازاندازه مصرف شود، نه‌تنها مفید نیست بلکه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. مصرف افراطی این نوشیدنی باعث افزایش ماده در خون می‌شود که یکی از عوامل سفت شدن دیواره قلب و عروق است. یعنی قهوه‌ای که می‌تواند برای بدن مفید باشد، با مصرف افراطی به یک ماده‌ای ایجادکننده بیماری‌های قلبی تبدیل می‌شود.

 

قهوه سبز و خواص / ویکی ووک

 

همچنین لازم است بدانید که اگرچه قهوه می‌تواند نقش مثبتی در کاهش کلسترول خون داشته باشد؛ اما در قهوه ترکیبی وجود دارد که مصرف بیش‌ازاندازه آن کلسترول خون را افزایش می‌دهد. فشار به سلول‌های داخل چشم یکی دیگر از عوارض مصرف بیش‌ازحد کافئین است. مصرف بیش‌ازحد کافئین می‌تواند باعث دفع کلسیم نیز شود که همین موضوع در درازمدت پوکی استخوان را به وجود می‌آورد. و لطفاً در استفاده از قهوه سبز حتماً با دکتر مشورت کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم | نمناک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *