چگونه درست نفس بکشیم؟

breathing

ما در مطالب قبل درباره ی فواید نفس کشیدن بصورت درست برای سلامتی بدن را بررسی کردیم در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چگونه درست نفس بکشیم تا فوایدی که بررسی کردیم اثر خود را بر بدن بذارد.

راه های درست نفس کشیدن

همانطور که قبلا هم گفته بودیم نفس کشیدن جزوء عملکردهایی است که بدون اینکه متوجه شویم انجام می شود. اما اگر همین عمل را اصولی و درست انجام دهیم بسیار برای بدن و مغز مفید است. برای اینکه از این مهم منفعت برده باشیدمتخصصان ۳ روش را توصیه می کنند. که در ادامه آنها را بررسی میکنیم

نفس های کامل و عمیق

ابتدا راحت روی زمین دراز بکشید یا بنشینید. دست ها را روی شکم قرار دهید می توانید یک دست را روی شکم و دست دیگر را روی سینه قرار دهید تا دم و بازدم را با بالا و پایین رفتن قفسه سینه حس کنید.

آرام از طریق بینی نفس بکشید تا دیافراگم متراکم و ریه ها پر شود.

ترقوه را بالا ببرید تا حداکثر هوا وارد ریه شود. این امر باعث می شود بدن به  میزان کافی اکسیژن دریافت کند. مغز نیز از این اکسیژن اضافه منفعت خواهد برد و فرد احساس آرامش می کند.

برای چند ثانیه نفس را نگه دارید تا ریه ها حداکثر اکسیژن وارد شده را مصرف کند.

آرام نفس را بیرون دهید تا ریه ها کاملاً تخلیه شود. این امر باعث می شود حداکثر میزان دی اکسیدکربن خارج شود و ریه آماده وارد شدن اکسیژن در تنفس بعدی شود.

این روش را روزی چند بار تکرار کنید تا روش درست نفس کشیدن را یاد بگیرید.


شاید دوست داشته باشید

شاک شوکاشاک شوکا و طرز تهیه آن

شاک شوکا غذایی است که مربوط به کشور ترکیه می باشد و بسیار محبوب و پرطرفدار است. این غذا با مواد غذایی که در اکثر خانه ها تهییه می شود درست می شود و بسیار هم خوشمزه است و همچنین شما میتوانید این غذا را به عنوان…

 


خس خس

این نوع روش نفس کشیدن، فواید زیادی برای ذهن و بدن دارد. چرا که مغز را آرام می کند، تأثیر مثبت روی بدن می گذارد و حرارت بدن را کاهش می دهد.

فقط هنگام انجام دادن این آزمایش، گلو را سفت نکنید.

راحت بنشینید، ستون مهره ها صاف باشد و دست راست را روی انتهای گردن قرار دهید.

با دهان بسته از هر دو سوراخ بینی نفس بکشید.

نفس وارد شده باید در کام حس شود.

در صورتی که این روند درست انجام شود، صدای «خس» خواهید شنید که در پشت گلو تولید می شود.

آرام اکسیژن را بیرون دهید از طریق سوراخ بینی و با بستن دهان صدای «خس» دربیاورید.

می توانید ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید.

 

 

تنفس از سوراخ بینی

این روش کمک می کند تا در قسمت چپ و راست مغز و تمامی بدن تعادل ایجاد شود. این بهترین روش برای مقابله کردن با تنبلی است و خون را تصفیه می کند. علاوه بر آن، این روش برای رفع گرفتگی بینی و سینوس ها نیز مفید است.

راحت در حالی که ستون مهره ها صاف است، چمباتمه بزنید و کاملاً هوا را از ریه خاج کنید.

نوک انگشت اشاره و شست دست چپ را با هم وصل کنید در حالی که ۳ انگشت دیگر کشیده است؛ این روش به ذهن برای تمرکز کمک می کند. با دست راست در حالی که کف دست به سمت بالا قرار دارد انگشت وسط و اشاره را به سمت داخل بکشید و شست، انگشت انگشتری و انگشت کوچک کشیده باشد. سوراخ بینی سمت راست را با شست دست راست ببندید و آرام و عمیق هوا را خالی کنید. نفس را حبس نکنید، شست را بردارید و همزمان سوراخ سمت چپ را با انگشت انگشتری چپ ببندید و از سوراخ بینی سمت راست نفس را خارج کنید، یک بار دیگر از سوراخ سمت راست بینی نفس بکشید.

سپس سوراخ بینی سمت راست را ببندید و این روند را دوباره در قسمت چپ تکرار کنید. دم و بازدم را از هر سوراخ بینی همزمان انجام دهید بهتر است برای مطمئن شدن نفس ها را بشمارید از جمله ۴ ثانیه دم و ۴ ثانیه بازدم؛

این روش را به مدت ۵ دقیقه تکرار کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: هلث نیوز | زندگی سلام

Kail

مسير موفقيت با محل هاى توقف کننده وسوسه انگيز بسيارى نقطه گذارى شده، متوقف نشو | تلاش، انگیزه و هدف گذاری می تواند انسان را به هر نقطه ای برساند،
به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *