بهترین راه درمان موخوره چیست؟

بهترین راه درمان موخوره چیست؟ / ویکی ووک

موخوره مشکلی است که بیشتر افرادی که موهای بلند با آن مواجه شده‌اند، ما در مطالب قبل برخی راه های موخوره را بررسی کرده بودیم در این مطلب برای تکمیل تر شدن این بحث بهترین راه های درمان موخوره را بررسی میکنیم.

بهترین راه های درمان موخوره

 

بهترین راه درمان موخوره چیست؟ / ویکی ووک

 

موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخوره مراقبت ضعیف از موها، استفاده زیاد از حرارت برای صاف کردن یا حالت دادن مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و… است. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ مو‌ها و اکسیدان‌ها، استفاده از شامپوی نامناسب و حتی شانه کردن زیاد مو با برس‌های سفت از دلایل ایجاد موخوره است. موخوره ظاهر نامناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن این که وجود مو، خوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آن ها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید.


شاید دوست داشته باشید

طریقه‌ی مصرف آلوپورینول چگونه است؟ / ویکی ووکطریقه‌ی مصرف آلوپورینول چگونه است؟

همانطور که در ابتدا گفتیم این داروی یکی از داروهای ضد نقرس است و در درمان…

 


کوتاه کردن مو بهترین و ساده ترین راه درمان موخوره

هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر این که موها را تا جایی که دچار موخوره شده است، کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت این فرصت فراهم می شود تا مو هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کند و هم رشد مناسبی را آغاز کند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید.

خشک کردن به حالت طبیعی مو

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. گرما بدترین دشمن برای موهاست. البته کنار گذاشتن سشوار و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو، از یک سرم مقاوم‌کننده در برابر گرما به موهایتان استفاده کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *