برای سریع بخواب رفتن چه باید کرد؟

سریع بخواب رفتن

بی‌خوابی مشکل رایجی است که انرژی ، خلق‌وخو، بهداشت و توانایی فرد در طول روز به آن وابسته است. بی‌خوابی مزمن حتی می‌تواند به مشکلات جسمی جدی تبدیل شود. ترفندهایی برای سریع بخواب رفتن وجود دارد. افرادی که هر شب در یک زمان مشخص به رختخواب می‌روند، بسیار سالم‌تر و شاداب‌تر از دیگر همسن‌وسالان خود هستند. به همین دلیل دانشمندان تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و دریافته اند که خواب کافی و به‌موقع می‌تواند درعملکرد تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرات مثبت و خوبی داشته‌باشد. ما در مطالب قبل درباره ی اینکه چگونه خواب راحتی داشته باشم و همچنین آیا خواب ظهر مفید است مطالبی گذاشتیم در ادامه میخوام ترفند های سریع بخواب رفتن را بررسی کنیم.

چه عواملی باعث سریع بخواب رفتن می شود؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد بی‌خوابی مشکل رایجی است که

  • انرژی
  • خلق‌وخو
  • بهداشت
  • توانایی فرد

در طول روز به آن وابسته است.

ترفندهای برای سریع رفتن است که این ترفندها عبارتند از :

خاموش کردن تلفن همراه برای سریع بخواب رفتن

 

wqfer

 

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهند، نور آبی رنگی که از تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ شما ساطع می‌شود، می‌تواند میزان هورمون ملاتونین را که در مغز تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند، کاهش دهد، بنابراین اینکار نقش مهمی در سریع بخواب رفتن ایفا میکند.

نخوردن نوشیدنی های کافئین دار برای سریع بخواب رفتن

بسیاری از افرادی که دچار کمبود خواب می‌شوند، در تمام طول روز برای این که سرحال باشند، قهوه می‌نوشند یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار دیگری را مصرف می‌کنند. به یاد داشته باشید کافئین تا ۷ ساعت در سیستم بدن فرد باقی می‌ماند.

تا دیر وقت کار نکردن برای سریع بخواب رفتن

 

tfgjhghfdd

 

کار کردن تا پاسی از شب سبب می‌شود که در وضعیت آماده به کار باقی بمانید. سعی کنید بعد از زمانی مشخص، هیچ کاری انجام ندهید.

کنارگذاشتن نگرانی ها برای سریع بخواب رفتن

قبل از خواب، هرگونه عوامل استرس‌زا را از خود دور کنید. فهرستی برای انجام کارهای روزانه‌تان داشته باشید. با این کار راحت‌تر به آرامش می‌رسید؛ چون دیگر نگران فراموش‌کردن چیزهای مهم نیستید.

عادت نکردن به کم خوابی برای سریع بخواب رفتن

اگر شخصی برای دو هفته پیاپی، روزی فقط ۴ ساعت بخوابد، شاید کمتر احساس خواب‌آلودگی کند؛ چون بدن به این وضعیت عادت می‌کند، اما توجه داشته باشید که کم خوابی تاثیر مخربی در قدرت فهم و درک شما می‌گذارد.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *