ایبوپروفن چه عوارضی دارد؟

ایبوپروفن

برخی بیمارانی که از ایبوپروفن مصرف میکنند احتمال سکته‌­ی قلبی را 20 درصد افزایش می­دهند. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد استفاده طولانی مدت از داروهای مسکن باعث واکنش‌های شیمیایی در بدن می‌شود که فشار اضافی بر قلب وارد می­کند. این موضوع به مراتب برای  بیماران قلبی و افرادی که سابقه حمله قلبی یا فشارخون بالا دارند خطرناکتر است. در ادامه عوارض مصرف ایبوپروفن را بیشتر بررسی می­کنیم.

عوارض ایبوپروفن

سکته قلبی زمانی رخ می‌دهد که عضلات بدن بسیار ضعیف می‌شود و نمی‌تواند خون را به اطراف بدن پمپاژ کند. این حالت باعث خستگی مفرط، کم‌آوردن نفس و تورم پاها می‌شود که یک بیماری درازمدت است. در مطالعه­‌ی انجام‌شده که در آن وضعیت جسمی 10 میلیون بیمار داوطلب از کشورهای انگلیس، هلند، ایتالیا و آلمان بررسی‌شده است، نتایجی را نشان می‌دهد که در ادامه آن­ها را بررسی می‌کنیم.

ایبوپروفن

داروهای ضد استروئیدی و ضدالتهابی  (NSAIDs) که شامل قرص ایبوپروفن است، خطر بیماری قلبی را  20 در صد افزایش می‌دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهد ایبوپروفن در صورت مصرف منظم، بیماری قلبی را 18 درصد افزایش می‌دهند. همچنین مصرف دیکلوفناک برای بیماری آرتریت احتمال بیماری قلبی را تا 19 درصد و کتورولاک، دارویی که کمتر شایع است تا 3/8 درصد افزایش می‌دهد. براساس این مطالعه، افرادی که داروهای  NSAIDs را به‌طور روزانه و به مدت یک سال یا بیشتر مصرف کردند دو برابر افرادی که به‌هیچ‌عنوان از این دارو مصرف نمی‌کردند، در معرض خطر بیماری قلبی قرار داشتند.


شاید دوست داشته باشید

قرص های سردرد

قرص های سردرد چه عوارضی دارند؟

این روزها با کوچک ترین سردرد، افراد به مصرف قرص مسکن روی می آورند، زیرا تصور بر این است که در مدت زمان کوتاه، مشکل رفع می شود.

 


ازآنجا که مشکلات قلبی و مفصلی باهم ارتباط دارد، به‌ویژه در افراد مسن باید پزشکان در تجویز دارو دقت کنند؛ زیرا افراد سالمند که از بیماری آرتریت یا درد عضلانی رنج می‌برند، معمولاً از این قرص‌ها به مدت طولانی استفاده می‌کنند.

بیمارانی که نگرانی دارند باید درباره این موضوع با پزشک خود مشورت کنند. چند سال است مشخص‌شده که مصرف این نوع داروها توسط بیمارانی که در معرض خطر بالا قرار دارند یا این که از بیماری قلبی رنج می‌برند، باید با احتیاط باشد.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *