آیا جکوزی برای سلامتی خطر دارد؟

آیا جکوزی برای سلامتی خطر دارد؟ / ویکی ووک

استراحت و گذراندن وقت در جکوزی یکی از آرامش بخش ترین کارهایی است که در شب های تابستان همه افراد انجام می دهند، اما همانطور که می دانید زیاده روی در هر عملی برای سلامتی خطرناک است و علاوه بر آن اگر بهداشت فردی را نیز رعایت نکنید جکوزی آرامشبخش می تواند زیان های بسیاری را برای سلامتی شما داشته باشد، در این مطلب می خواهیم مضرات جکوزی برای سلامتی را بررسی کنیم. همچنین ما در مطالب قبل مضرات مکمل های تقلبی ورزشی را نیز بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز بررسی کنید.

خطرات جکوزی برای سلامتی

 

 

همانطور که گفتیم جکوزی امکان دارد که برای سلامتی خطرناک باشد، هرچند که در همین ابتدا باید بگویم که این مواردی که بررسی می کنیم درصد  احتمال آن بسیار پایین است اما نمی تواند از آن نیز به سادگی گذشت و باید مراقب بود، یکی از بیماری هایی که احتمال آن هنگام استراحت در جکوزی بسیار بالا می رود پنومونی است، بیماری ریوی که به علت باکتری هایی که در آب گرم رشد می کند ایجاد می شود و ما در مطالب قبل به این بیماری را کامل بررسی کرده بودیم.

اگر جکوزی حاوی باکتری MAC باشد آنگاه با تنفس نیز این باکتری وارد بدن می شود و باعث ایجاد التهاب و پنومونی می شود. این باکتری به سطوح می چسبد و بعلت داشتن لایه بیرونی با آب شسته نمی شود این باکتری ها با حباب های هوا به سطح آب می آیند و در هوا منتشر می شوند و آنگاه از راه تنفس وارد بدن می شوند.

 

آیا جکوزی برای سلامتی خطر دارد؟ / ویکی ووک

 

یکی دیگر از بیماری هایی که امکان دارد در استفاده از جکوزی، سلامتی را به خطر بیاندازد ضایعات پوستی است، اگر جکوزی دارای باکتری سودوموناس آروگینوسا باشد پوست دچار خارش می شود و امکان دارد تاول های ریز اطراف فولیکول های مو به وجود آید. برای اینکه دچار این مسئله نشوید حتما بعد از جکوزی دوش بگیرید و بدن خود را با صابون بشویید.

نظر شما در رابطه با استفاده از جکوزی چیست؟ بنظر شما هنگام استفاده باید چه نکاتی را در نظر بگیریم که سلامتی مان به خطر نیافتد؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *