آیا جویدن آدامس مفید است؟

آیا جویدن آدامس مفید است؟ / ویکی ووک

آدامس نوعی خوراکی جویدنی است که برای از بین بردن بوی بد دهان از آن استفاده می‌کنند. منشاء اصلی آدامس از شیره درختان، مانند صنوبر یا مانیلکارا چیکله ساخته می شود اما امروزه از لاستیک مصنوعی درست می شود. در این مطلب میخواهیم بهترین نوع و بدترین نوع آدامس ها را بررسی کنیم و نکاتی نیز درباره‌ی آدامس نیکوتین دار بگوییم.

بهترین نوع آدامس کدام است؟

بهترین نوع آدامس‌، انواع رژیمی و بدون قند آن است که برای هر گروه سنی یا هر فرد بیمار یا سالمی مناسب است. هر عدد از این آدامس‌ها حاوی دو کالری و انواع غیر رژیمی آن حاوی ۱۰ کالری انرژی است. مهم‌ترین فایده آدامس‌های رژیمی این است که شیرین کننده آن از طریق باکتری‌های دهانی تجزیه و تخمیر نمی شود و باعث پوسیدگی و برداشت کلسیم و فسفات از دندان نمی‌شود و به حفظ تمیزی و سلامت دهان کمک می‌کند. در میان آدامس‌های رژیمی انواعی که حاوی «زایلیتول» است، توصیه می‌شود.

 

آیا جویدن آدامس مفید است؟ / ویکی ووک

 

بدترین نوع آدامس کدام است؟

بد‌ترین آدامس‌ها انواعی است که به دلیل قوام سفت حین فشرده شدن میان دندان‌ها و هنگام تولید حباب، فشار مضاعفی به فک وارد می کند و باعث آزردگی و درد مفصل فک و لق شدگی مواد پرکرده دندان می‌شود؛ ضمن این که با تحریک ترشح بیش از حد غدد بزاق به طور کاذب سبب کاهش حس تشنگی می‌شود. همچنین از مصرف آدامس‌های رنگی و انواعی که اسانس قوی دارد و همچنین انواع آدامس‌های خارجی که فاقد برچسب تایید وزارت بهداشت و بدون تاریخ مصرف است، بپرهیزید.


شاید دوست داشته باشید

دمنوش پرسیاوشان را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووکدمنوش پرسیاوشان را چگونه درست کنیم؟

پرسیاوشان نام گیاهی است که در ایران می‌روید؛ این گیاه شاخه‌های سیاه، سخت، باریک و براق به طول تقریباً ۲۰ سانتی‌متر و برگ‌های کوچکی مانند برگ‌های…

 


آیا آدامس نیکوتین دارد؟

بله برخی از آدامس ها نیکوتین دار هستند، اما این آدامس‌ها مخصوص افراد سیگاری در حال ترک است و مصرف آن برای کودکان، افراد غیرسیگاری و زنان باردار و شیرده منع شده است. آدامس‌های نیکوتین دار را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

 

آیا جویدن آدامس مفید است؟ / ویکی ووک

 

آیا آدامس سفیدکننده مفید است؟

آدامس‌های با خاصیت سفید کنندگی اگرچه جرم و لک دندان را برطرف می‌کند، اما مصرف مستمر و زیاد از حد آن موجب می‌شود، مواد سفید کننده آن باعث ساییدگی شدید مینای دندان شود و به گسترش پوسیدگی دندان‌ها بینجامد.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی درباره‌ی آدامس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *