آنزیم چیست؟

آنزیم چیست؟ / ویکی ووک

هر یک از قسمت های بدن آنزیم های مختلفی دارد که بخش مهمی از وظایف را بر عهده دارد. در این مطلب میخواهیم با معنی آنزیم آشنا شویم و آنزیم‌های مهم بدن را بشناسیم.

آنزیم به چه معنی است؟

آنزیم ها، بخشی ازفرآورده های سلول است. این مولکول نقش مهمی در زندگی ما دارد و اغلب در خون، مایع روده، دهان و معده یافت می شود. آنزیم‌های دستگاه گوارش به ویژه کمک می کند تا غذا به تکه های قابل عبور از روده ها برای  دفع  تبدیل شود. بدون این  آنزیم‌ها که کمک می کند روند واکنش شیمیایی تسریع شود، مواد غذایی خرد نمی شود. برخلاف آن چه پزشکان تصور می کردند افرادی که کاهش آنزیم دارند، معمولا مریض هستند.

 

آنزیم چیست؟ / ویکی ووک

 

آنزیم های مهم بدن کدام اند؟

بدن ما از سه بخش مختلف آنزیمی تشکیل شده است. آنزیم‌های گوارشی، آنزیم‌های متابولیکی و آنزیم‌های غذایی که نقش مهمی در بدن دارد.

آنزیم‌های متابولیکی

در تمام نقاط بدن از جمله خون، پوست، استخوان و اندام های داخلی موجود است، بدون آن ها رشد سلول های جدید و حفظ نظم بدن امکان پذیر نیست. این آنزیم‌ها در واکنش های درون سلولی نقش دارد وبدون این آنزیم‌ها بدن نمی تواند کارکند.


شاید دوست داشته باشید

چوب مسواک په خواصی دارد؟ / ویکی ووکچوب مسواک چه خواصی دارد؟

قسمت‌های مختلف گیاه مسواک به علت دارا بودن تانن، ترکیبات گوگردی و ترکیبات ایزوتیوسیانات، دارای اثر…

 


آنزیم غذایی

نزدیک ترین آنزیم‌ سلولی مربوط به دستگاه گوارش است . آنزیم‌ غذایی در همه جا وجود دارد، از جمله در غذای داخل بشقاب ،در مواد غذایی روی طاقچه سوپرمارکت…. البته آنزیم‌های غذایی فقط در غذاهای خام موجود است و گرمای ایجاد شده هنگام پختن، آن را از بین خواهد برد.

آنزیم‌های گوارشی

نیز در دستگاه گوارش باعث هضم و جذب مواد غذایی می شود . آنزیم‌های گوارشی و غذایی کمک می کند تا غذایی که می خوریم بشکند. اگر یک وعده غذا متشکل از املت و سالاد بخورید، آنزیم‌های موجود در سالاد کمک خواهد کرد تا سالاد بشکند. در حالی که در خصوص املت این اتفاق نمی افتد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *