آسه و خواص آن

آسه و خواص آن / ویکی ووک

آسه گیاهی است از خانواده بادنجانیان ( که تیره ای از گیاهان است که بیش از۲۰۰۰ گونه است و در آمریکای مرکزی و جنوبی قرار دارد) است. این گیاه درختچه ای است و خاردار و به تا دو متر ارتفاع دارد. این گیاه به نام های دیوخار, پیل زهره, فیل زهره, کهتر, زیرک, گرگ تیغ و عوسج معروف است. در مطالب پیش گیاهانی همچون بادرنجبویه و آناغالیس ، افسنطین، شوید، جعفری و… را مورد بررسی قرار دادیم، در این مطلب میخواهیم به خواص آسه بپردازیم.

درباره‌ی آسه

 

آسه و خواص آن / ویکی ووک

 

همانطور که اشاره شد درختچه ای است به بلندی تا دو متر برگهای آن کشیده و بیضی، قاعده‌ی آن باریک و با دمبرگ، گلهای پایک دار و طول پایک در حدود دو تا چهار میلی متر می باشد، جام گل قیفی به رنگ سرخ و ارغوانی به طول هشت تا ده میلی متر است. میوه‌ی آن گوشتی و تخم مرغی است به قطر سه تا شیش میلی متر که پس از رسیدن، به رنگ نارنجی یا قرمز در می آید.

 

آسه و خواص آن / ویکی ووک

 

این درختچه در:

  • آسیای صغیر
  • سوریه
  • عراق
  • عربستان
  • ارمنستان جنوبی
  • ایران
  • تاجیکستان
  • افغانستان

انتشار دارد.در ایران در مناطق ارسباران  دامنه های جنوبی البرز، ارنگه، قهرود، کاشان، برازجون شیراز، جزیره‌ی خارک، بلوچستان، یزد، خوزستان و لرستان شناسایی شده است.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک، و باعث…

 


خواص آسه

 

آسه و خواص آن / ویکی ووک

 

آسه مانند دیگر گیاهان دارویی دارای خواص می باشد اگر شما هرروز یک گرم از آن را در یک فنجان آب جوش دم کرده و آن مقدار آب را در طول روز به مرور بیاشامید. برای رفع سرفه و درمان سیاه‌سرفه مفید است. تخم این گیاه نیز مفید می باشد. اگر تخم آسه را بخورید برای تقویت نیروی جنسی بسیار موثر است. همانطور که در اکثر مطالب این مورد را ذکر کردیم در این مطلب نیز متذکر می شویم که برای استفاده از گیاهان دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *