مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 21 خرداد رویدادهای تاریخی 20 خرداد رویدادهای تاریخی 19 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 خرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اردیبهشت مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اردیبهشت در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد مصادف با 6 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد

سال ۱۷۹۹

الکساندر پوشکین، شاعر و نویسندهٔ روسی سبک رومانتیسیسم متولد شد. پوشکین بنیان‌گذار ادبیات روسی مدرن به حساب می‌آید و برخی او را بزرگ‌ترین شاعر زبان روسی می‌دانند.

سال ۱۸۷۵

توماس مان نویسنده آلمانی دیده به جهان گشود. توماس مان نویسنده بزرگ آلمانی بود که در سال ۱۹۲۹ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.


شاید دوست داشته باشید

ویروس نیپا چیست؟ / ویکی ووکویروس نیپا چیست؟

این ویروس اولین بار در سال ۱۹۹۹ هنگام شیوع در خوکداری های مالزی گزارش داده شد و چون این گزارش در شهر نیپای مالزی داده شده است از همین رو به این اسم نامگذاری شده است. منشا این بیماری…

 


سال ۱۹۲۰

نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک خان در رشت، حکومت موقت انقلابی و شورای نظامی انقلاب گیلان را تشکیل داد و تاسیس جمهوری شوروی گیلان را اعلام کرد. این جمهوری نخستین جمهوری تاریخ ایران است. در تاسیس این جمهوری حیدرخان عمواوغلی و سید جعفر پیشه وری نیز حضور داشتند. جمهوری شوروی گیلان بصورت بیرحمانه ای از سوی رضاخان سرکوب گردید و میرزا کوچک خان و بسیاری از گیلهای مبارز همراه وی به دنبال حملات قوای مرکزی بصورت تراژیکی کشته شدند.

سال ۱۹۴۴

در خلال جنگ جهانی دوم، نیروهای متفقین در نورماندی پیاده شدند. نبرد نرماندی نام یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم است که در این نبرد نیروهای متفقین در سال 1944 در کرانه ساحل نرماندی پیاده شدند و به آزاد سازی فرانسه اشغالی از نیروهای آلمان مشغول شدند. این نبرد یکی از بزرگترین عملیات آبی-خاکی تاریخ محسوب می شود. در پایان این نبرد سپاه آلمان نازی در جبهه نرماندی شکست خوردند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *