مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 21 خرداد رویدادهای تاریخی 20 خرداد رویدادهای تاریخی 19 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 خرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 خرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 خرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اردیبهشت مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 اردیبهشت در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 اردیبهشت در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت مصادف با 3 می را بررسی کنیم با ما همراه باشید. همچنین ما مطالب قبل مهمترین رویدادهای تاریخی که در جهان اتفاق افتاده در روز های قبل را بررسی کرده ایم که این مطالب زمانی که اتفاق جدیدی بیوفتد آپدیت می شود و در صورت علاقه می توانید آن ها را دنبال کنید و همچنین در صورتی که در این مطالب اتفاقی از قلم افتاده بود خوشحال می شویم که از طریق کامنت ما را مطلع کنید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت

سال ۱۴۶۹

نیکولا ماکیاولی، اندیشمند، سیاستمدار و نویسنده ایتالیایی دیده به جهان گشود.

سال ۱۴۸۱

سلطان محمد فاتح، امپراطور عثمانی و فاتح استانبول و تغییر دهنده معادلات ارضی و سیاسی جهان درگذشت.

سال ۱۴۹۴

کریستف کلمب ماجراجو و کاشف اروپایی برای نخستین بار در خلال سفر طولانی اش موفق به مشاهده خشکی شد. نام این سرزمین از سوی وی جامائیکا نهاده شد.

سال ۱۸۰۷

قرارداد فین کن اشتاین بین ایران و فرانسه در زمان فتحعلی شاه قاجار به امضا رسید. این قرار داد به دنبال حملات پی‏درپی قوای روسیه به مناطق شمالی ایران، میان نمایندگان فتحعلی شاه قاجار و ناپلئون بناپارت امپراطور فرانسه امضاء شد.


شاید دوست داشته باشید

سوسنبر و خواص آن / ویکی ووکسوسنبر و خواص آن

گیاهی است پایا و از خانواده Labiatae، شاخه هایی دارد پرپشت و خزنده که به یک دسته گلهای خوشه قرمز یا بنفش رنگ منتهی می شود. برگ آن….


سال ۱۸۵۴

میرزا حبیب الله قاآنی شیرازی، حکیم و شاعر پرآوازه عصر قاجار درگذشت. گذشته از دیوان شعر، از این شاعر کتابی با نام پریشان بر جای مانده که به سبک گلستان به نگارش درآمده است.

سال ۱۹۰۷

باشگاه فنرباغچه ترکیه تاسیس شد.

سال ۱۹۶۸

قیام دانشجویان فرانسوی در دانشگاه سوربون پاریس آغاز شد. به دنبال این قیام که بیش از یک ماه طول کشید و سراسر فرانسه را در کام خود فرو برد دهها تن کشته شدند.

سال ۱۹۷۹

مارگارت تاچر اولین نخست وزیر زن انگلستان و اروپا شد.

سال ۱۹۹۳

سازمان ملل متحد روز سوم ماه می را به عنوان روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کرد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اردیبهشت را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *