مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 8 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 5 فروردین در جهان رویدادهای تاریخی 4 فروردین رویدادهای تاریخی 3 فروردین مهمترین رویدادهای تاریخی 2 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 23 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 اسفند در جهان رویدادهای تاریخی 17 اسفند مهمترین رویدادهای تاریخی 16 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 اسفند در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 اسفند در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند مصادف با 28 فوریه را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند

سال ۱۸۱۳

پیمان اتحاد سیاسی- نظامی میان روسیه و پادشاهی پروس بر علیه ناپلئون بناپارت امضاء شد.

سال ۱۶۸۸

پوپ، شاعر و فیلسوف برجسته انگلیسی چشم به جهان گشود.

سال ۱۸۶۹

آلفونس دولامارتین شاعر، نویسنده و سیاست‌مدار فرانسوی درگذشت.

سال ۱۹۲۲

مصر استقلال خود را از انگلستان اعلام کرد.

سال ۱۹۳۰

احمدشاه قاجار آخرین پادشاه سلسله قاجاریه در پاریس درگذشت. وی در خردسالی به ولایتعهدی پدر دست یافت و در دوازده سالگی پس از فتح تهران توسط مشروطه‏ طلبان و خلع محمد علی شاه، به مقام سلطنت رسید.


شاید دوست داشته باشید

مرغ شکم پر را چگونه درست کنیم؟ / ویکی ووکمرغ شکم پر را چگونه درست کنیم؟

امروز می خواهیم یک نوع مرغ شکم پر رو به شما آموزش بدهیم که امیدوارم از طعم و مزه آن لذت ببرید. نکته مهم برای تهیه مرغ شکم پر…

 

 


سال ۱۹۴۰

برای اولین بار تلویزیون امریکا از مسابقه بسکتبال پخش زنده کرد.

سال ۱۹۴۵

ترکیه بیان نامه سازمان ملل متحد را امضا کرد.

سال ۱۹۴۷

قیام خونین و بزرگی در تایوان به وقوع پیوست.

سال ۱۹۵۲

ائلدار منصوراوف موسیقیدان اذربایجانی متولد شد.

سال ۱۹۷۵

در حادثه متروی لندن ۴۳ تن کشته شدند.

سال ۱۹۸۶

اولاف پالمه، نخست وزیر سوئد ترور شد. بعدها تروریستهای پ ک ک متهم به این قتل شدند.

سال ۱۹۹۴

پیمان ناتو برای اولین بار در تاریخ تاسیسش، به صربستان حمله کرد.

سال ۲۰۰۲

در شهر احمد اباد هندوستان 55 مسلمان از سوی هندوهای افراطی کشته شدند.

سال ۲۰۰۸

دکتر بهزاد بهزادی فرهنگ نویس بزرگ اذربایجانی در شهر تهران درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 9 اسفند را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *