مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر مصادف با 22 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر

سال ۱۴۵۶

بلگراد از سوی نیروهای عثمانی بصورت نافرجامی محاصره شد.

سال ۱۴۸۵

کارلوس دوگراوینا، دریاسالار بزرگ و فرمانده نیروی دریایی اسپانیا در جنگ معروف دریایی ترافالگار پس از ۵۰ سال زندگی، چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۷۱۱

عهدنامه صلح پورت، میان عثمانی و روسیه امضاء شد.

سال ۱۷۱۴

ژان باپتیست پیگال، مجسمه ساز فرانسوی در قرن هجدهم میلادی، در خانواده ای فقیر و تهیدست در پاریس چشم به جهان گشود.

سال ۱۷۶۳

ماریو، نمایشنامه نویس معروف فرانسه که از جمله بزرگترین منقدین امور اجتماعی قرن هجدهم میلادی نیز محسوب میشود درگذشت.

سال ۱۷۹۶

شهر کلیولند آمریکا، توسط ژنرال موسز بنیان گذاشته شد.

سال ۱۹۰۹

او تانت، سیاستمدار بزرگ برمه ای در شهر پانتانائو متولد شد. وی در سال ۱۹۵۷ نماینده برمه در سازمان ملل متحد شد و روز ۳ نوامبر ۱۹۶۱ به مقام دبیر کلی این سازمان انتخاب گردید.


شاید دوست داشته باشید

غلپون و خواص آن / ویکی ووکغلپون و خواص آن

غلپون یکی از گیاهان دارویی است که بسیار برای آنفولانزا و افزایش نور چشم مفید است. در این مطلب میخواهیم خواص این گیاه را بررسی کنیم. همچنین…

 


سال ۱۹۱۵

جنگ معروف ایزنزو در ناحیه ای کوهستانی به همین نام در ایتالیا درگرفت. در این جنگ ایتالیائیها که در صف متفقین میجنگیدند، با اتریشیها که در صف متحدین جای داشتند روبرو شدند. ۴۸۵ گروهان اتریشی و ۲۲۵ گروهان ایتالیایی دراین جنگ شرکت داشتند. نبرد تا ۱۵ ماه اوت همان سال طول کشید و روی هم رفته ۷۰ هزار نفر جان باختند که بسیاری از آنان ایتالیایی بودند.

سال ۱۹۴۶

افراطیون یهودی، هتل کینگ دیوید در بیت المقدس را منفجر کردند که در پی آن ۹۰ تن کشته شدند.

سال ۱۹۴۸

به کارگیری کودکان زیر ۱۶ سال در کارهای سنگین و خطرناک ممنوع اعلام شد.

سال ۱۹۶۱

در اثر ظلم و ستم عشیره بارزانی علیه تورکمنها، ۸۰۰ ترک از خاک عراق به ترکیه پناهنده شدند. این کوچ در روزهای بعدی نیز ادامه یافت.

سال ۱۹۶۴

میان کشورهای ترکیه ایران و پاکستان، سازمان همکاریهای توسعه منطقه ای تشکیل شد.

سال ۱۹۷۴

دومین گروه از نیروهای ترکیه در جزیره قبرس مستقر شدند.

سال ۱۹۷۷

دنگ ژائو پینگ به قدرت بازگشت.

سال ۱۹۸۱

یک شهروند ترکیه به نام محمت علی آقا به جرم سوء قصد به جان پاپ ژان پل دوم، به حبس ابد محکوم شد.

سال ۲۰۰۳

پسران صدام در شمال عراق به دست نیروهای آمریکایی کشته شدند.

سال ۲۰۰۴

کمسیون بررسی وقایع ۱۱ سپتامبر در گزارشی از ضعف تحلیل رهبران آمریکا از وقایع تروریستی پیش از ۱۱ سپتامبر پرده برداشت.

سال ۲۰۰۸

رادووان کارادزیچ، مجرم جنگی در دوران جنگهای داخلی بوسنی هرزه گوین، در صربستان بازداشت شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *