مهمترین رویدادهای تاریخی 22 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 22 شهریور مصادف با 13 سپتامبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 22 شهریور

سال 1321 میلادی

دانته الی جیاری Dante Alighieri شاعر، نویسنده و اندیشمند ایتالیایی قرون وسطی، 13 سپتامبر سال 1321 میلادی در تبعید درگذشت.

سال 1506

«میشل دو مونتاین» نویسنده و فیلسوف فرانسوی در 59 سالگی درگذشت.

سال ۱۷۹۲

در فرانسه جمهوری اعلام گردید.


شاید دوست داشته باشید

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووکترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟

بی شک یک از پرطرفدارترین ژانرهای بازی، ژانر ترسناک است. با پیشرفت فناوری های صنعت گیمینگ در زمینه گرافیک بازی ها و صداگذاری آنها و همچنین قوی تر شدن موتورهای بازی سازی، کیفیت این بازی ها نیز روز به روز ارتقا می یابد و در نتیجه وحشت و هراس حاصل از…

 


سال 1899

سیزدهم سپتامبر سال 1899 «هنری هیل بلیس» به عنوان نخستین قربانی تصادف اتومبیل در آمریکا و دومین آن در جهان جان خود را از دست داد.

سال ۱۹۰۸

بلغارستان از عثمانی اعلام استقلال نمود.

سال 1942

حمله نیروهای آلمان به شهر استالینگراد که امروزه به ولگوگراد معروف است  آغاز شد که دفاع از آن به صورت یک حماسه درآمده است. استالینگراد آخرین حد پیشروی نیروهای آلمانی در خاک شوروی بود.

سال ۱۹۷۰

در لهستان سندیکای همکاری به رهبری لخ والسا تاسیس شد. لخ والسا زاده ۲۹ سپتامبر ۱۹۴۳، سیاستمدار و فعال حقوق بشر لهستانی است که در سال ۱۹۸۳ برنده جایزه صلح نوبل شده‌است و در خلال سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ رئیس‌جمهور این کشور بوده‌است.

سال ۲۰۰۲

گرهارد شرودر رهبر حزب سوسیال دمکرات آلمان در انتخابات پیروز شد و وی به مقام صدارت عظمای آلمان رسید.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 22 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *