مهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد مصادف با 11 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد

سال ۱۵۲۹

مذهب پروتستان که توسط مارتین لوتر کشیش معروف و روشنفکر آلمانی در زمان پاپ لئون دهم عنوان شده بود رسما تاسیس شد .

سال ۱۸۴۸

قیام بزرگ مردم مجارستان علیه سلطه امپراطوری اتریش آغاز شد. در این قیام آزادیخواهان مجارستان که در صدر آنها شاندور پتوفی شاعر بزرگ و انقلابی معروف مجارستان قرار داشت برای بدست آوردن آزادی و استقلال خود دست به اسلحه بردند. این قیام به سختی سرکوب شد.

سال ۱۹۱۹

آندریو کارنگی شخصت معروف اقتصادی و ثروتمند آمریکایی در ۸۴ سالگی درگذشت.

سال ۱۹۵۹

مجلس اردن، شاه طلال را به دلیل بیماری شیزوفرنی عزل و به جایش شاه حسین را برگزید.


شاید دوست داشته باشید

گاستروشزی گاستروشزی چیست؟

این عارضه نادر که از بین هر ۵۰۰۰ تولد تقریبا در یک مورد اتفاق می‌افتد. موجب می‌شود نوزاد در حالی به دنیا آید که…

 


سال ۱۹۶۰

جمهوری چاد اعلام استقلال نمود.

سال ۱۹۶۲

آندره نیکولایف؛ سومین فضانورد اتحاد جماهیر شوروی، سفر فضایی خود را با سفینه موسوم به وستوک ۳ آغاز کرد.

سال ۱۹۷۲

نژادپرستان هلندی به خانه های ترکها حمله کرده و برخی از این خانه ها را به اتش کشیدند. در این حملات بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

سال ۱۹۹۵

نخست چهار ترک و سپس ۲ ترک دیگر درعربستان سعودی گردن زده شدند. به دنبال این حوادث تانسو چیللر نخست وزیر وقت ترکیه نماینده ای به ریاض فرستاد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *