مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین مصادف با 4 آوریل را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین

سال ۱۸۱۴

ناپلئون بناپارت برای اولین بار از تخت سلطنت کنار کشید.

سال ۱۹۰۵

به دنبال وقوع زمین لرزه در هندوستان ۲۰هزار تن کشته شدند.

سال ۱۹۰۹

دارالسلطنه تبریز توسط نظامیان محمد علی شاه قاجار در جریان محاصره این شهر به توپ بسته شد.

سال ۱۹۴۹

پیمان دفاعی ناتو تشکیل شد. این پیمان بزرگترین و قویترین پیمان نظامی تاریخ بشریت است که هدف ان حفظ امنیت کشورهای عضو آن می باشد. ترکیه نیز در این پیمان حضور دارد.


شاید دوست داشته باشید

مزاج گرم چیست؟ / ویکی ووکمزاج گرم چیست؟

به شکل کلی افراد با مزاج گرم وخشک، جثه لاغرتری دارند؛ در حالی که افراد با مزاج‌های گرم و تر، از جثه درشت‌تری برخوردارند. معمولا در مزاج گرم وتر، پوست بدن سرخ تر است و عروق برجسته تر به نظر می‌آید. ترکیب های گرم مزاجان گرم و تر یا دموی و گرم و خشک یا صفراوی هستند که

 

 


سال ۱۹۵۳

یکی کشتی جنگی ترکیه در تنگه چاناک قلعه با یک کشتی جنگی سوئدی برخورد کرد و به دنبال آن ۸۱دریانورد ترک جان باختند.

سال ۱۹۷۴

ترکیه اعلام کرد که نظر حکومت آتن در خصوص امتداد ابهای ساحلی یونان در حدود ۱۲مایل دریایی را قبول ندارد.

سال ۱۹۷۸

پالایشگاه نفت تبریز با ظرفیت ۸۰هزار بشکه در روز کار خود را آغاز کرد.

سال ۱۹۷۹

ذوالفقار علی بوتو رییس جمهوری سابق پاکستان به دار کشیده شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *