مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر مصادف با 24 ژوئن را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر

سال ۱۶۴۵

در حدود ۳۴۸ کشتی جنگی عثمانی به جزیره کرت حمله ور شدند و این جزیره را متصرف گردیدند.

سال ۱۸۵۹

جین هنری دوآنت، سرمایه دار سوییسی، تصمیم به تاسیس سازمان صلیب سرخ جهانی گرفت.

سال ۱۹۰۸

میرزا جهانگیرخان شیرازی، مدیر روزنامه صور اسرافیل به دستور محمدعلی شاه در باغشاه تهران به قتل رسید.

سال ۱۹۰۸

ملک‏ المتکلمین، خطیب و روشنفکر مشروطه‏خواه توسط عوامل محمد علی شاه به قتل رسید. او یکی از مدیران انجمن باغ میکده و از بنیان‌گذاران مدارس جدید پس از توپ بستن مجلس دستگیر شد و در باغ‌شاه در مقابل محمدعلی‌شاه به قتل رسید.

سال ۱۹۰۱

آثار پابلو پیکاسو برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. پیکاسو یکی از برترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود. او به همراه ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدیدآورد.


شاید دوست داشته باشید

درختچه‌ی نارمشک و خواص آن / ویکی ووکدرختچه‌ی نارمشک و خواص آن

نارمشک، درختچه‌ی است از خانواده Guttiferae به صورت درخت کوچک در ابعاد درخت انار، گل ها وغنچه های باز نشده آن در ابعاد یک نخود به رنگ…

 


سال ۱۹۱۰

ژاپن کره را متصرف شد.

سال ۱۹۳۸

ابوالفضل ایلچی بیگ رئیس جمهور آذربایجان و پدر استقلال دومین جمهوری مستقل آذربایجان در روستای کلکی نخجوان دیده به جهان گشود. وی رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان و استقلال جمهوری آذربایجان است.

سال ۱۹۴۷

برای اولین بار در آمریکا خبرهایی از مشاهده شدن فنجانهای پرنده در آسمان مشاهده شد. مطبوعات آمریکا به این اجسام نام یوفو دادند.

سال ۱۹۶۱

نخستین کاروان از کارگران ترک راهی آلمان شدند.

سال ۱۹۸۳

سفینه رفت و برگشت چلنجر امریکا به پایگاه خود برگشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *