مهمترین رویدادهای تاریخی 10 فروردین در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 فروردین در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 فروردین در جهان مهمترین رویداد های تاریخی 8 فروردین در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 10 فروردین مصادف با 30 مارس را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 10 فروردین

سال ۱۴۳۲

سلطان محمد فاتح چشم به جهان گشود. وی توانست در دوران جوانی اش، قسطنطنیه، مهمترین شهر جهان مسیحیت را تصرف کند.

سال ۱۷۴۶

فرانسیسکو گویا، نقاش اسپانیایی دیده به جهان گشود.

سال ۱۸۱۴

نیروهای ائتلافی در خلال نبردهای ناپلئون بناپارات وارد شهر پاریس شدند.

سال ۱۸۶۳

ولیهم گئورگ شاهزاده دانمارکی، پادشاه یونان شد.


شاید دوست داشته باشید

مکان های دیدنی بیرجند کجاست؟ / ویکی ووکمکان های دیدنی بیرجند کجاست؟

ویکی گردشگری این قسمت سری زده به یک دیار کویری دیگر، شهری تو دل کویر به نام بیرجند که مکانی مناسب برای سیاحت و گردش کویر دوستان است. کوه پایه های بلند و دشت های وسیع و همچنین…

 

 


سال ۱۸۶۷

سرزمین آلاسکا، از سوی ویلیام سوارد، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا از روسیه تزاری به قیمت ۷میلیون و ۲۰۰هزار دلار خریداری شد. در آن موقع بسیاری از رسانه های آمریکایی وزیر خارجه این کشور را به دلیل این خرید، فردی احمق توصیف کردند.

سال ۱۹۱۸

هزاران تن از آذربایجانیان انسوی ارس بخصوص در شهر باکو به دست داشناکهای ارمنی کشته شدند. این کشتارها پس از گسیل نیروهای عثمانی و یاری آنان به مسلمانان متوقف شد.

سال ۱۹۴۵

در جریان جنگ جهانی دوم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، وارد شهر وین، پایتخت اطریش شدند.

سال ۱۹۵۱

اتل و جولیوس روزنبرگ، زن و شوهر امریکایی، به جرم فروش اسرار هسته ای آمریکا به شوروی، به اعدام محکوم شدند.

سال ۱۹۵۶

شهلا شرکت روزنامه‌نگار، فمینیست ایرانی و مدیر مسئول ماهنامه زنان متولد شد.

سال ۱۹۷۳

در شهر اصفهان، اتوبوس حامل کارگران ذوب آهن در دره سقوط کرد و به دنبال ان ۲۷نفر کشته شدند.

سال ۱۹۸۱

رونالد ریگان، توسط جان هینکلی، بصورت ناموفقی ترور شد.

سال ۱۹۸۴

سازمان ملل در محکومیت حکومت بعث عراق در کاربرد سلاح‏ های شیمیایی بیانیه ای صادر کرد.

سال ۱۹۹۸

اتحادیه اروپا اقدام به آغاز مذاکرات عضویت با بخش یونانی نشین جزیره قبرس نمود.

سال ۲۰۱۳

احمد صدر حاج سید جوادی عضو شورای انقلاب و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در۹۶سالگی درگذشت. سید جوادی مدتی بعد از انقلاب، تبدیل به یکی از منتقدان نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 10 فروردین را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *