مهمترین رویدادهای تاریخی 1 آبان در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 آبان در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 1 آبان مصادف با 23 اکتبر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 آبان

سال ۱۳۸۶

دانشگاه هایدلبرگ یکی از قدیمیترین دانشگاههای جهان و اروپا و آلمان در شهر صنعتی و معروف هایدلبرگ تاسیس شد. این دانشگاه را دو برادر ثروتمند که پیمان بسته بودند برای توسعه علم و صنعت در شهرشان یک دانشگاه بسازند، احداث کردند و این دو برادر، یکی بتمان رایزلون و دیگری کلود رایزلون نام داشتند.

سال ۱۷۸۶

شیل، شیمیدان معروف سوئدی و یکی از برجسته ترین دانشمندان این علم در قرن هجدهم میلادی، پس از ۴۴ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۸۱۷

پیر لاروس، ادیب و محقق مشهور قرن نوزدهم میلادی در توسی قدم به عرصه وجود گذاشت. وی تا پانزده سالگی در کارگاه پدرش، نعلبندی میکرد و در ضمن درس میخواند. از همین موقع به فکر ایجاد یک کتاب لغت افتاد و در این کار آن قدر پافشاری کرد تا سرانجام فرهنگ بزرگ لغت لاروس را تدوین نمود.

سال ۱۸۵۳

جنگ شبه جزیره کریمه آغاز شد.

سال ۱۹۰۸

سلطنت رسمی فردیناند اول پادشاه بلغارستان بر آن کشور آغاز شد و در این زمان فردیناند اول که روز ۲۲ ژانویه ۱۸۶۱ میلادی در وین متولد شده بود ۴۷ سال داشت. این پادشاه و در سال ۱۸۷۸ میلادی به عنوان پرنس بلغارستان که تحت تسلط امپراطوری عثمانی اداره میشد انتخاب شده بود. وی روز ۵ اکتبر ۱۹۱۸ میلادی از سلطنت کناره گرفت.


شاید دوست داشته باشید

قارچ دنبلان و خواص آن / ویکی ووکقارچ دنبلان و خواص آن

این گیاه قارچی است کروی شکل و مانند غده که معمولا در زیر خاک رشد میکند، پوسته ی خارجی آن ناصاف و زگیل‌دار است، از نظر ابعاد…

 


سال ۱۹۱۲

در نخستین جنگ بالکان، ارتشهای عثمانی و صرب رودرروی هم قرار گرفتند.

سال ۱۹۱۵

قریب به ۳۰ هزار زن آمریکایی در نیویورک برای کسب حق رای تظاهرات کردند.

سال ۱۹۴۰

پله فوتبالیست افسانه ای جهان در برازیلیا متولد شد.

سال ۱۹۴۲

نبرد تاریخی العلمین در جریان پیکارهای خونین جنگ دوم جهانی در شمال آفریقا آغاز شد. در این نبرد دو نیروی آلمانی و انگلیسی با یکدیگر روبرو بودند. سرداری سپاه آلمان با فیلد مارشال اروین رومل و سرداری سپاه بریتانیا کبیر با فیلد مارشال مونتگمری بود. این جنگ با حمله انگلیسیها در العلمین مصر آغاز و به شکست قطعی آلمانیها تمام شد.

سال ۱۹۴۶

سازمان ملل متحد نخستین اجلاس خود را در شهر نیویورک برگزار کرد.

سال ۱۹۵۶

در مجارستان علیه شوروی یک قیام سراسری یازده روزه شکل گرفت.

سال ۱۹۵۶

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاسیس شد و هشتاد و دو کشور جهان که اکثر آنها عضویت سازمان ملل متحد را نیز داشتند، تاسیس این سازمان را تصویب کردند.

سال ۱۹۸۳

در یک حمله انفجاری علیه پایگاه آمریکاییها و فرانسویها در بیروت، ۲۴۱ سرباز امریکایی و ۵۸ چترباز فرانسوی کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 1 آبان را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *