ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

بی شک یک از پرطرفدارترین ژانرهای بازی، ژانر ترسناک است. با پیشرفت فناوری های صنعت گیمینگ در زمینه گرافیک بازی ها و صداگذاری آنها و همچنین قوی تر شدن موتورهای بازی سازی، کیفیت این بازی ها نیز روز به روز ارتقا می یابد و در نتیجه وحشت و هراس حاصل از تجربه بازی نیز افزایش می یابد. ما در این مطلب میخواهیم ترسناکترین بازی های برتر را از نگاه IGN  بررسی کنیم.

ترسناکترین بازی های برتر از نگاه IGN

  1. Condemned

بازی در سبک اکشن، ترسناک و شوتر اول شخص توسط استودیو Monolith ساخته شده است و بوسیله ی کمپانی پر آوازه  SEGA در آوریل 2006 منتشر شده است. این بازی شما را به عمق جنایات می برد. شما در نقش یک مامور FBI به نام Ethan Thomas باید به دنبال ریشه های جرم و جنایت باشید و عدالت را اجرا کنید.

 

 

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

 

  1. Amnesia: The Dark Decsent

 بازی های زیادی در این ژانر ساخته شده اند اما شاید در زمینه انتقال و وحشت به انسان ها زیاد موفق ظاهر نشده اند اما بازی فراموشی نزول یک تاریکی،  بازی متفاوتی است. شما در این بازی ترس واقعی را تجربه می کنید. چرا که به جز فرار و پنهان شدن وسیله دیگری برای دفاع ندارید. تنها راه بقا شما در این جنهم ناکجاآباد فرار از دست موجودات وحشتناک آن است.

  • توسعه دهندگان: فریکشینال گیمز
  • طراحان : توماس گریپ ینس نیلسون
  • نویسنده: میکائل هدبرگ
  • سال انتشار: 8 سپتامبر 2010 ( کالکشنی هم در سال 2016 برای ps4  عرضه شد )

 

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از ویتامین ث است، بنابراین نقش آنتی اکسیدانی دارد، دارای فیبر است در نتیجه باعث بهبود …

 


  1. Dead space

سری بازی Dead space نیز جزو بازی های ترسناک پر مخاطب است. راز موفقیت این بازی ، فضای مرده آن است . صداهایی هراس انگیزی که در هیچ بازی دیگری نخواهید شنید موجب می شود نفس شما با صدای نفس شخصیت بازی هماهنگ شود ودر آخر هیجان و حساسیت بازی باعث خواهد شد نفستان بند بیاید. نسخه ی اول این بازی در سال 2008 توسط Electronic Arts منتشر شد.

 

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

 

  1. silent hill

تپه خاموش یکی دیگر از سری بازی های ویدئویی در ژانر ترس و بقا است که توسط کیچیرو تویاما خلق و توسط شرکت کونامی منتشر شده است. نخستین بازی از این مجموعه در سال ۱۹۹۹ منتشر شده‌است. طراحی و ساخت این بازی را گروهی با نام تیم سایلنت که در داخل شرکت کونامی ایجاد شده‌بود برعهده گرفت و چهار بازی اول این سری را تولید کرد. از ویژگی های این مجموعه میتوان به سناریوی منسجم، داستانی مبتنی بر نشانه‌های روانشناختی، و وحشت‌آفرینی عمیق اشاره کرد. . شهر سایلنت هیل نام شهری است متروک که تاریخچه آن‌را می‌توان در لابه‌لای کتاب‌ها و خاطراتی که در نقطه‌های خاصی از این شهر پراکنده هستند مطالعه کرد.

  • توسعه دهندگان: کونامی ، دابل هلیکس
  • ناشر(ها): کونامی
  • تاریخ انتشار: 1999- 2009 

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

 

  1. Resident evil

یکی از ترسناک ترین بازی ها معروف، پرفروش و محبوب بازی رزیدنت ایول است بازی که توسط کپکام منتشر شده است. اولین قسمت این سری در سال ۱۹۹۶ در سبک Survival horror منتشر شد، اما با گذشت زمان، از تلفیق چند سبک دیگر در آن نیز استفاده شد. این مجموعه دارای ترکیبی از سبک اکشن و الهام گرفته از فیلم‌های ترسناک و حل معماها می‌باشد، اما از نسخه رزیدنت ایول ۴ به بعد تمرکز بازی بیشتر بر روی صحنه‌های اکشن و ارتقاء سلاح در بازی بوده، و شامل معماهای کمتر و ساده‌تر از نسخه‌های قبل می‌باشد. این مجموعه با فروش ۷۵ میلیون نسخه تا ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷، به بزرگترین مجموعه بازی شرکت کپ‌کام مبدل شده و همچنین این سری جرقه‌ای بود برای آغاز سبک بازی‌های Survival horrorبود.

  • توسعه دهندگان: کپکام
  • ناشر: کپکام
  • تاریخ انتشار: 1996 – 2017

 

ترسناکترین بازی های برتر تاریخ کدام اند؟ / ویکی ووک

 

 

شاید نام های دیگری هم از نظر کاربران میتوانست در این لیست قرار گیرد که در مطالب بعدی ترسناکترین بازی های برتر پر مخاطب را بررسی میکنیم.

به امید فردایی روشن.

منابع: IGN

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *