نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش سوم

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش چهارم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش سوم نکاتی درباره اشتباهات رانندگی بخش دوم نکاتی در باره اشتباهات رانندگی / ویکی ووک

در دو پست قبلی سعی کردیم اطلاعاتی درباره اشتباهات رانندگی  خدمت شما ارئه کردیم . از آنجا که این اشتباهات حائز اهمیت هستند در این پست  می خواهیم ادامه این بحث را پیگیری کنیم و اشتباهات رانندگی بخش سوم را باهم بخوانیم.. پس با ما همراه شوید.

اشتباهات رانندگی به چه دلیل اتفاق می افتد؟

اشاره کردیم که اشتباهات رانندگی  یا مربوط به آگاه نبودن نسبت به کارکرد قطعات خودرو و یا نحوه آموزش غلط  است. همچنین متذکر شدیم که  گاهی اوقات رفتارهایی تبدیل به عادت غلط در رانندگی می شود و لازم است با آموزش صحیح و کسب آگاهی از عملکرد سیستم خودرو نسبت به رفع این موارد اقدام کرد.

 

نکاتی در باره اشتباهات رانندگی بخش سوم / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

لازانیا گوشت و قارچ لازانیا گوشت و قارچ را چگونه درست کنیم؟

از لازانیا گوشت و قارچ معمولا به عنوان شام یا پیش غذا استفاده می کنند. این نوع از لازانیا بسیار معروف است و خیلی…

 


رایج ترین اشتباهات رانندگی بخش سوم

اشتباهات رانندگی امروزه جزئی از رانندگی ما شده است  و کمتر راننده ای به این موضوع دقت می کند.

در زیر به نمونه هایی از این موارد اشاره می شود :

  • حرکت در لاین – احتمالا برای شما هم پیش آمده که با سرعت مجاز در اتوبانی مشغول رانندگی هستید که ناگهان می رسید به خودرویی که با سرعت آهسته در لاین سرعت مشغول رانندگی است . این کار خطرات زیادی دارد . کما این که رانندگی با سرعت بالا در لاینی کناری نیز خطر آفرین است .
  • صندلی جلو – یک مورد بسیار خطرناک دیگر از اشتباهات رانندگی نشاندن کودک بر روی پا در صندلی جلو در خودروهایی است که کیسه هوا دارند . می دانید اگر در اثر ضربه ایربگ باز شود احتمال خفگی کودک خیلی بالاست ؟
  • صندوق عقب – یکی دیگر از اشتباهات رانندگی قرار دادن وسایل غیر ضروری در صندوق عقب است . این کار باعث می شود خودرو سنگین شده و مصرف سوخت افزایش یابد .
  • باربند – بستن باربند نیز وقتی نیازی به آن نداریم از جمله مواردی است که افزایش مصرف سوخت را به دنبال دارد .
  • خاموش کردن خودرو – رانندگان خودروهای کاربراتوری عادت داشتند قبل از خاموش کردن خودرو یک گاز اضافی بدهند . این کار باعث می شد مقداری بنزین در کاربرات باقی بماند و در زمان استارت مجدد به روشن شدن خودرو کمک کند . ولی خودرو های انزکتوری امروز نیازی به گاز دادن هنگام خاموش کردن ندارند چون با این کار مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که سوزن انژکتور را خراب می کند.

متاسفانه اشتباهات رانندگی آن قدر زیاد است که ناچاریم در پست بعدی هم چند نکته دیگر از اشتباهات رانندگی را خدمتتان ارائه کنیم پس با ما همراه باشید .

منابع : تابناک


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *