بررسی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration

بررسی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration / ویکی ووک

دیترویت آمریکا شاهد عرض اندامی قدرتمند از کمپانی اینفنیتی در عرصه ی خودروهای کانسپت با معرفی جدیدترین مدل مفهومی این شرکت خودروساز ژاپنی یعنی اینفنیتی Q Inspiration بود. خودرویی با طراحی سوپراسپرت و زیبا در سگمنت سدانی فوق العاده جذاب و هیجان انگیز که به گفته ی معاون این شرکت خودروساز، اینفنیتی Q Inspiration پیش نمایشی است، برای خریداران جوانی که خواهان داشتن خودروهایی لوکس و مجهز به تکنولوژی روز دنیا هستند. در ادامه بیشتر با مشخصات این کانپست ویژه اینفنیتی آشنا خواهیم شد، اما در بخش های قبلی کانسپت های بایتون، مرسدس بنز EQA و لامبورگینی Terzo millennio  را مورد بررسی قرار داده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را مطالعه کنید.

 

بررسی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration / ویکی ووک

 

مشخصات ظاهری کانسپت اینفنیتی Q Inspiration

بعداز سرو صداها و هیجانی که ژاپنی ها برای معرفی Q Inspiration بپا کردند، سرانجام این خودروی زیبا و مفهومی در نمایشگاه دیترویت 2018 رونمایی شد. Q Inspiration بیشتر شبیه به سدان کوپه چهار درب طراحی شده و از زبان طراحی جدیدتری نسبت به مدل های قبلی بهره گرفته اند. جلوپنجره دو قوسی مشبک با خطوط بسیار ریز برای ورودی هوا در کنار کشیده شدن کاپوت جلو و طراحی چراغ های LED  ریز، حالتی تهاجمی و خشن به اینفنیتی Q Inspiration داده است.  طراحی چراغ های عقب، سقفی کشیده و پانارومیک و تعبیه خطوطی زیبا از بدنه تا کاپوت هامونی و یکپارچگی زیبایی را به نمایش می گذارد.

 

بررسی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration / ویکی ووک

 

مشخصات فنی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration

اطلاعات دقیقی هنوز از قوای محرکه این خودرو اطلاعات در دسترس نیست، ولی طبق اعلام اینفینتی، پیشرانه 4 سیلندر VC توربو که پیش از این برای اولین بار بروی شاسی بلند QX50 بکار گرفته شده بود، ماموریت تامین انرژی چهارچرخ اینفنیتی Q Inspiration را برعهده دارد. VC توربو علاوه بر اینکه انتظارات یک موتور V6 را در موتور بنزینی و همچنین یک موتور چهار سیلندر دیزلی را برآورده می کند، عملکردی به مراتب بهتری در مصرف سوخت دارد، بطوری که در VC توربو افزایش 30 درصدی بهینگی سوخت را نسبت به V6 خواهد داشت.


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از …

 

 


تکنولوژی های کانسپت اینفنیتی Q Inspiration

 

بررسی کانسپت اینفنیتی Q Inspiration / ویکی ووک

 

خانواده اینفنیتی به دلیل لوکس بودن محصولات، همواره از بهترین متریال در ساخت و طراحی کابین استفاده می کند و در این مدل اینفنیتی هم صندلی های تمام چرم و طراحی مینیمالیستی بکار گرفته شده و سرگرمی های زیادی برای سرنشینان درنظر تعبیه شده است. از تکنولوژی ها تعبیه شده در اینفنیتی Q Inspiration می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پوشش سراسری داشبورد از مانیتور تمام دیجیتال
  • تعبیه تبلت هایی برای سرنشینان عقب
  • تکنولوژی راننده مستقل یا Pro Pilot Autonomous
  • طراحی شخصی سازی نورپردازی درب ها، برای سرنشینان عقب

باید دید که آیا این کانسپت هیجان انگیز به مرحله ی تولید می رسد یا اینکه از تکنولوژی ها و طراحی بعضی اجزاهای اینفنیتی Q Inspiration را برای ساخت خودروهای دیگر استفاده خواهند کرد.

 

 


پیمان غیاثی نیانویسنده :

پیمان غیاثی نیا

درباره نویسنده : پژوهشگر حوزه خودرو


 

 

منبع: newatlas

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *