بررسی خودرو کیا ریو 2018

بررسی خودرو کیا ریو 2018 / ویکی ووک

در سال 2000 شرکت خودروسازی کیا از اولین مدل ریو خود رونمایی کرد و تا سال 2005 در کشور کره به تولیدات انبوه رسید. ریو در ایران با خودرویی ظریف و زیبا شناخته می شود و بازار خوبی را هم دارد. کیا ریو 2018 جدیدترین مدل سدان و هاچ بک این شرکت خودروساز کره ایی می باشد که با داشتن امکانات رفاهی خوب و طراحی ظاهری جذاب تر و مدرن تر راهی بازار شده است که در ادامه این بخش بیشتر با این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی کیا ریو 2018

بررسی خودرو کیا ریو 2018 / ویکی ووک

کمپانی کیا در حال حاضر برای کیا ریو 2018 خود با دو نمونه ی بنزینی 1.6 لیتری وارد بازار مشتاق این سدان جذاب شده است که یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه ی انتقال قدرت به چرخ های را بر عهده گرفته اند. همچنین این خودرو با موتوری ۴ سیلندره و قدرت موتوری 130 اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متر از قدرت نسبتا متوسطی برخوردار است که البته این مشخصات برای یک سدان خانوادگی لوکس و مجهز بنظر کافی می باشد و نباید انتظار هیجان بیشتری در رانندگی با کیا ریو 2018 داشت. ویژگی مثبت این خودرو اقتصادی بودن و مصرف بهینه ی آن است که در هر 100 کیلومتر در جاده های شهری و بزرگراه ها به ترتیب 8.4 و 6.3 لیتر سوخت مصرف می کند.

مشخصات ظاهری و داخلی کیا ریو 2018

بررسی خودرو کیا ریو 2018 / ویکی ووک

این سدان مدرن شده در ادامه طراحی های دگرگون شده و لوکس این کمپانی بسیار زیبا تر از نسل های قبلی خود طراحی شده و به گونه ایی تلفیقی از طراحی مدل های پیکانتو و سراتو یا با الهام گیری از آن تولید شده است که در پلت فرم سدان در طراحی بدنه یک هماهنگی و یکپارچگی مناسبی برخوردار است هرچند می توان ایراداتی را از طراحی کیا ریو 2018 داشت، اما در مجموع نمره قابل قبول و خوبی را می گیرد. طراحی کابینی بزرگ تر شده نسبت به نسل قبلی راحتی بیشتری را در اختیار سرنشینان گذاشته است.

 

بررسی خودرو کیا ریو 2018 / ویکی ووک

 

زبان طراحی تایگر نوز یا زبان ببر هم به خوبی در این دو مدل ریو دیده می شود و فرم چراغ های در عقب و جلوی خودرو مخصوصا در مدل هاچ بک آن خود نمایی می کنند. فضای داخل کابین کیا ریو 2018 بسیار مدرن تر و شکیل تر شده است. کیا با طراحی داشبوری ساده و کاربردی و قرار دادن نمایشگری 7 اینچی نسل جدید ریو خود را به فناوری های روز دنیا نظیر ناوبری ماهواره ای و امکاناتی دیگر که در ادامه شرح داده می شود، مجهز کرده است:

  • توانایی ارتباط با تلفن هوشمند
  • رابط اندرویداتو و اپل کارپلی
  • دوربین دنده عقب
  • کروز کنترل
  • تکنولوژی HAC
  • سیستم هوشمند حفظ تعادل خودرو
  • ترمز های ABS

همچنین شما عزیزان می توانید با خودرو های رودستر تسلا، پژو 508 و فولکس واگن پاسات جی‌تی  هم بیشتر آشنا شوید.

منبع: زومیت

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *