مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مهر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مهر در جهان رویدادهای تاریخی 31 شهریور رویدادهای تاریخی 30 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 29 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 27 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 26 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 23 شهریور رویدادهای تاریخی 22 شهریور رویدادهای تاریخی 21 شهریور رویدادهای تاریخی 20 شهریور رویدادهای تاریخی 19 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 18 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 16 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 12 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 شهریور در جهان رویدادهای تاریخی 6 شهریور مهمترین رویدادهای تاریخی 5 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 شهریور در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور مصادف با 31 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور

سال ۳۱۳

فرمانی معروف به فرمان میلان، توسط امپراطور مقتدر کنستانتین، فرمانروای روم صادر شد و به این ترتیب مبارزات ۳۰۰ سال مسیحیان برای آزادی آن دین به نتیجه مثبت رسید. به موجب این فرمان کنستانتین، امپراطور روم که جز اولیاءالله درآمد دین مسیح را در سراسر قلمرو امپراطوری روم رسمی اعلام کرد و رومیان مجبور به قبول دین جدید شدند.

سال ۱۸۰۵

چارلز کورنوالیس، یکی از سرداران انگلستان در قرن هجدهم میلادی، بعد از ۶۷ سال زندگی درگذشت. کورنوالیس که روز ۳۱ ژوییه ۱۷۳۸ در لندن متولد شده بود در جریان جنگهای استقلال ایالات متحده آمریکا سردار انگلستان بود ولی سرانجام در آن جنگها شکست خورد و با تسلیم او روز ۱۹ اکتبر ۱۷۸۱ در یورکتاون مقدمات استقلال آمریکا فراهم شد.

سال ۱۸۱۱

ئوفیل گوتیه نویسنده و شاعر بزرگ فرانسوی در شهر تاربس متولد شد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووکچگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند به: اضطراب، خستگی، سردرد، و در موارد شدید کما و مرگ منجرشود. سطح اکسیژن خون خود را با تمرین تنفس عمیق میتوانید بهبود ببخشید. این تمرین ها انرژی…

 


سال ۱۸۷۶

مجمع بزرگ بین المللی آفریقا به ابتکار لئوپولد دوم، پادشاه بلژیک در شهر بروکسل پایتخت آن کشور تاسیس شد. هدف از ایجاد این مجمع اتخاذ تصمیم قاطعی درباره چگونگی تقسیم زمینهای آفریقا بود و به همین سبب استانلی را مامور تصرف قسمتهایی از آفریقا برای بلژیک کرد. نتیجه این ماموریت تصرف کنگو بود .

سال ۱۹۰۰

ژیری ولکر، یکی از بزرگان ادبیات چک در ناحیه ای به نام سورا قدم به عرصه وجود گذاشت .

سال ۱۹۱۷

آلکساندر سامسونوف ژنرال روسیه تزاری و فرمانده ارتش روسیه در جنگ تاریخی تاننبرگ بعد از ۵۵ سال به علت شکستی که از سرداران آلمانی هیندنبورگ – و لودندورف خورده بود با طپانچه خودکشی کرد .

سال ۱۹۶۲

جزایر ترینیداد و توباگو از معروفترین جزایر دریای کارائیب استقلال یافتند .ترینیداد و توباگو که در شمال ونزوئلا در آمریکای جنوبی قرار دارد در گذشته مستعمره انگلستان بود .

سال ۱۹۶۸

صمد بهرنگی معلم و نویسنده آذربایجانی که از او به عنوان پدر ادبیات مبارزه کودکان نام برده می شود پس از نگارش دهها کتاب خواندنی و از جمله ماهی سیاه کوچولو، در رود ارس به صورت مشکوکی غرق شد و درگذشت.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 9 شهریور را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *