مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد مصادف با 4 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد

سال ۱۵۷۸

در خلال نبرد القصر الکبیر، پرتغالی‌ها از مسلمانان مراکش شکست خوردند و سباستیانو پادشاه پرتغال کشته شد.

سال ۱۷۹۱

میان امپراطوری عثمانی و امپراطوری اطریش پیمان زیشتوی امضاء شد.

سال ۱۷۹۲

سر پرسی شللی از مشهورترین و ناکامترین شعرای انگلستان در نزدیکی هورشام متولد شد. شللی بعد از ۳۰ سال زندگی در یک حادثه دریایی در سال ۱۸۲۲ میلادی در دریای مدیترانه که منجر به غرق قایق او شد درگذشت. از مهمترین آثارش پرومته رها شده، باد غرب و عصیان اسلام را باید نام برد.

سال ۱۸۷۰

سازمان صلیب سرخ جهانی در بریتانیا تاسیس شد.

سال ۱۸۷۵

هانس کریستین آندرسن، قصه گو و داستانسرای بزرگ دانمارکی بعد از ۷۰ سال زندگی در اوج محبوبیت و شهرت وفات یافت.

سال ۱۹۱۴

بریتانیا، آلمان را متهم به نقض پیمان لندن و اعزام نیرو به بلژیک کرد و به آن کشور اعلان جنگ داد.


شاید دوست داشته باشید

اقونیطوناقونیطون و خواص آن

اقونیطون گیاهی است چندساله، به بلندی یک متر و دارای گونه‌های متعددی که در برخی گونه‌ها بلندی آن از یک متر هم تجاوز می‌کند…

 


سال ۱۹۲۴

پیمان لوزان به مورد اجرا گذاشته شد.

سال ۱۹۴۰

ایتالیا هم‌زمان به سودان، کنیا و سومالی که هر سه سرزمین در تحت استعمار بریتانیا بودند حمله نظامی کرد.

سال ۱۹۴۲

نیروهای آلمان نازی، حمله به استالینگراد را آغاز کردند.

سال ۱۹۴۶

زلزله هشت ریشتری در شمال دومینیکن اتفاق افتاد که به دنبال آن۱۰۰ نفر کشته و ۲۰۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند.

سال ۱۹۵۸

فرودگاه بین ‏المللی مهرآباد در تهران افتتاح شد.

سال ۱۹۶۴

حادثه دریایی معروف به حادثه خلیج تونکن اتفاق افتاد. در این روز بین یک رزمناو آمریکایی که برای کمک به ویتنام جنوبی وارد خلیج تونکن شده بود و چند قایق جنگی متعلق به ویتنام شمالی جنگ سختی درگرفت که نتیجه آن به نفع ویتنام شمالی بود. بعد از این واقعه، ایالات متحده آمریکا رسما وارد جنگ ویتنام شمالی شد و اولین حمله هوایی به آن کشور را در همین روز انجام داد.

سال ۲۰۰۷

کاوشگر فینیکس، به سوی مریخ پرتاب شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *