کربوکسی تراپی چست و چه عوارضی دارد؟

کربوکسی تراپی چست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

کربوکسی تراپی روشی برای برطرف کردن مشکلات زیبایی و درمان سلولیت است که در حین آن گاز گربنیک زیر پوست تزریق می شود. در این مطلب میخواهیم بیشتر با این روش درمانی آشنا شویم. همچنین ما در مطالب قبل برخی دیگر از روش های درمانی همچون پی آر پی را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید و به اطلاعات عمومی خود در این زمینه ها اضافه کنید.

کربوکسی تراپی به چه معنی است؟

کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن است و در این نوع روش درمانی این گاز زیر پوست تزریق می شود. البته استفاده از دی اکسید کربن در پزشکی روش جدیدی نیست و قرن هاست که از این روش استفاده می شود. در دهه 1930 نیز در فرانسه از این روش استفاده می شده است، بطوری که محققان پی برده بودند که استخرهایی که با دی اکسید کربن غنی شده اند، باعث بهبود جراحات و زخم ها می شود. و همچنین در دهه 1950 نیز متخصصان قلب از این روش برای درمان بیماری هایی همچون انسداد شریانی و اختلالات ناشی از گردش خود و حتی تجمع چربی استفاده می کردند. اما اولین بار لفظ کربوکسی تراپی در سال 1995 بکار برده شد و محبوبیت زیادی در زمینه زیبایی و به ویژه درمان جوان سازی پوست پیدا کرد. در ادامه طریقه ترمیم پوست با این روش را توضیح می دهیم.

 

کربوکسی تراپی چست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

کربوکسی تراپی چگونه باعث ترمیم سلول می شود؟

همانظور که در ابتدا نیز توضیح دادیم، از این روش برای ترمیم سلول نیز بکار گرفته می شود، زمانی که کربن دی اکسید زیر پوست تزریق می شود، بدن احساس می کند که کبود اکسیژن رخ داده شده است و از همین رو جریان خون را در آن منطقه که تزریق انجام شده است افزایش می دهد، این افزایش گردش خون سبب می شود که مواد مغذی مورد نیاز به این منطقه برسد و در پی این عمل، ترمیم سلولی اتفاق می افتد.


شاید دوست داشته باشید

متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی فواید نور خورشید / ویکی ووکمتن کوتاه انگلیسی درباره‌ی فواید نور خورشید

این انرژی منبع اصلی ویتامین D است که این ویتامین بسیار برای بدن مفید است و نبود آن…

 


کربوکسی تراپی چگونه باعث زیبایی پوست می شود؟

یکی دیگر از کاربرد های کربوکسی تراپی بهبود ظاهر پوست است، نتایج مطالعاتی که بر روی این روش انجام شده است نشان می دهد که این روش سبب افزایش کشش پوست، افزایش گردش خون می شود که همین امر باعث می شود که ظاهر پوست بهبود یابد. همچین از این روش به منظور:

  • جوان سازی
  • ترمیم سیاهی و گودی زیر چشم
  • از بین بردن چروک و ترک‌های پوستی
  • باز تولید کلاژن
  • کاهش سلول‌های چربی یا سلولیت‌ها

استفاده می شود.

 

کربوکسی تراپی چست و چه عوارضی دارد؟ / ویکی ووک

 

کربوکسی تراپی چگونه انجام می گیرد؟

در این روش گاز کربن دی اکسید از طریق یک سوزن نازک به زیر پوست تزریق می شود، و دستگاه آن دارای یک مخزن گاز کربوسی است که توسط یک بخش الکترونیکی، خروجی دستگاه تنطیم می شود که تنظیم سرعت و میزان با توجه به دلیل استفاده از روش توسط پزشک انجام می شود.

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟

این روش درمانی بطور معمول عارضه‌ی قابل ذکری ندارد. اما درد و قرمزی حین تزریق و یا صدای خش خش زیر پوست و گاهی نیز کبودی امکان دارد اتفاق بیوفتد که اصولا بعد از چند روز و یا حتی چند ساعت از بین می رود.

نظر شما در رابطه با این روش جوان سازی و ترمیم سلول ها چیست؟ آیا از این روش استفاده کرده اید؟ آیا روش بهتری برای درمان و یا جوان سازی پوست سراغ دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم | بیتوته

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *