پادکست ویکی آرت قسمت سوم

پادکست ویکی آرت قسمت سوم

با یکی دیگه از قسمت های ویکی آرت درخدمت شما عزیزان هستیم. پادکست ویکی آرت قسمت سوم را میتوانیم در ادامه دانلود کرده و متن پادکست ویکی آرت قسمت سوم را میتوانید در ادامه مطالعه کنید.

متن پادکست ویکی آرت قسمت سوم

با یه برنامه کودک بیایم تو ……

روز جهانی کودک تبریک میگم از همین‌جا سومین ویکی آرت رو تقدیم می‌کنیم همه کودکان عزیز ایران زمین و همه‌ی کودک دلان …..

از این به بعد، هر هفته، ما علاوه بر اعلام اخبار و حواشی هنر، هر هفته برنامه اختصاص پیدا میکنه به یکی از مشاهیر این حوزه، تا بیشتر با بزرگان عرصه‌ی هنر کشورمون آشنا بشیم. تو بخش اول معرفی مشاهیر، بریم سراغ کسی ک تو نوازندگی تار و ستار و همچنین آهنگسازی، از نوابغ و چهره‌های تحسین‌شده موسیقیه ایرانه، کسی ک 3 بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده و امسال هم جایزه برترین موسیقیدان آسیا را دریافت کرد. احتمالاً حدس زده باشین ک داریم درباره‌ی استاد حسین علیزاده صحبت می‌کنیم. در همین ابتدا، بریم ک یکی از کارهای زیبای استاد رو باهم بشنویم…..

حسین علیزاده سال 1330 تو تهران چشم ب جهان گشود و به‌واسطه اشناییش با استاد هوشنگ ظریف با موسیقی آشنا شد و به هنرستان موسیقی رفت. همزمان با تحصیل در دانشگاه در ارکستر ملی ایران و به رهبری حسین دهلوی به‌عنوان نوازنده تار به عضویت دراومد و سال 55 به‌اتفاق پرویز مشکاتیان گروه عارف رو تشکیل دادن، که برنامه‌های زیادی هم داخل و خارج از کشور اجرا کردن. استاد با آلبوم نی نوا در سن 32 سالگی بر سرزبان ها افتاد، سوز شرایط جنگی کشور خیلی کمک کرد ک مردم با حماسه عاشورا و این آلبوم بیشتر ارتباط برقرار کنن. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به‌قصد ادامه تحصیل به المان رفتن و به‌عنوان تز دوره اهنگسازیشون قطعه‌ی عصیان و منتشر کردن …..

اولین آلبوم حسین علیزاده تو 26 ساگی و با نام سواران دشت امید و حصار منتشر شد و در فضای اون موقع موسیقی سنتی، آلبومی فوق‌العاده خلاقانه و جدید بود و واقعاً موسیقی سنتی رو تحت تأثیر خودش قرارداد. ایشون تو این مدت کارهای ناب زیادی داشتن و آلبوم ها و موسیقی‌های مختلف و موفقی رو با همکاری سایر موسیقیدان‌های خوش اوازه منتشر کردن. از معروف‌ترین همکاری‌های ایشون میشه به آلبوم شورانگیز شهرام ناظری، آلبوم رازو نیاز علیرضا افتخاری، بی تو بسر نمی‌شود محمدرضا شجریان و خیلی از بزرگان دیگه اشاره کرد، که اسم هرکدومشون، یییه وزنه سنگینه توی دنیای موسیقیِ.

از کارهای ایشون، با مجموعه های تلویزیونی یا سینمایی که جایزه های متعددی هم بهمراه داشته رو اشاره ای داشته باشم ک در سال 74 با ساخت قطعه ایی برای فیلم گبه، برنده سیمورغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فجر شد و در ادامه، موسیقی فیلم های زشت و زیبا سال 77، آواز گنجشک های سال 87 ملکه ی سال 90 از جمله موسیقی متنهایی بودن ک جایزه جشنواره فجر رو گرفتن همچنین ایشون موسیقی متن سریال تلویزیونی زیرتیغ و در چشم باد و چندین تایه دیگه رو هم در کارنامه پر افتخار و درخشان خود دارن….. بریم که یک کار دیگه رو باهم گوش بدیم و برگردیم تا بیشتر از افتخارات ایشون بگم خدمتتون…..

فردی ک توانایی ایجاد سازهای سلانه و شورانگیز رو داره و میتونه در موسیقی دستگاهی مقام دادوبیداد رو ابداع کنه، خودش، گویای صاحب سبکی و بزرگی، این موسیقیدان برجسته ست. ……. شورانگیز سازیه ک صدایی رو شبیه به دوتار داره و بهمون شکل هم نواخته میشه. دریافت جایزه دو سالانه موسیقی جهانی از بنیاد مرکز موسیقی جهان کره جنوبی تو خرداد امسال به‌عنوان برترین موسیقیدان آسیا واقعاً باعث مباهات و غرور هر ایرانیه ک باید به وجود همچین استاد بزرگی در عرصه موسیقی افتخار کنیم. 3 بار نامزدی ایشون برای آلبوم های فریاد، بی تو بسر نمی‌شود و به تماشای آب‌های سپید، برای دریافت جایزه گرمی که بزرگ‌ترین مراسم موسیقی جهانه و همچنین چهار بار جایزه بهترین موسیقی فیلم از جشنواره فیلم فجر، فقط گوشه ایی از افتخارات این استاد چیره‌دست به‌حساب میاد…..

در آخر هم به گم که آخرین کار استاد حسین علیزاده، تحت عنوان غمنومه فریدون منتشرشده و حسابی مورد استقبال دوستداران موسیقی قرارگرفته. که پیشنهاد بنده رو گوش کنین و حتماً غمنومه فریدون رو گوش بدین……..

اخبار و حواشی هنر پادکست ویکی آرت قسمت سوم

متأسفانه انگار قراره هر هفته خبر درگذشت یکی از اهالی موسیقی رو اعلام کنیم…. باید به گم ک حامد ذاکری ملقب به حامد هاکان خواننده پاپ کشورمون به دلیل ایست قلبی در 36 سالگی دار فانی رو وداع گفت. حامد هاکان با همکاری با محسن یگانه و چاوشی تو آهنگ نشکن دلمو و همچنین همکاریش با محسن چاوشی به‌عنوان خواننده مهمان تو آلبوم خودکشی ممنوع و در ترک، آهای خبر نداری شهرت دوچندانی رو کسب کرد… روحش شاد

پادکست ویکی آرت قسمت سوم

همراه با روز جهانی کودک از 8 جلد کتاب کودک و نوجوان طی مراسمی در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد. این آثار عبارت‌اند از «اسم من پلاک است»، «اسم من چفیه است»، «اسم من خاکریز است» و «روزهای خرمشهر» تألیف مرتضی سرهنگی ویژه گروه سنی کودک، مجموعه دو جلدی «شب‌های بمباران» شامل خاطرات کودکان و نوجوانان سال‌های دفاع مقدس به کوشش داود غفار زادگان و محمدرضا بایرامی برای گروه سنی نوجوان و دو مجموعه «تربیت به کمک نمایش و تئاتر» و «تربیت به کمک داستان» در خانه و مراکز آموزشی اثر دکتر حسن دولت‌آبادی ویژه والدین و مربیان آموزشی.

همایون شجریان هوای گریه شو تو شهرهای منچستر  و لندن انگلیس اجرا می کنه …..

نمایش کلنل با حضور سالار عقیلی به‌عنوان خواننده تیتراژ این نمایش روی صحنه رفت….

سینا حجازی خواننده کشورمون تو فیلم سرار شب فرزاد مؤتمن جلوی دوربین رفت و با الناز شاکر دوست و امیر جعفری و مهدی سلطانی همبازی شد….

کاری از هنرمند نگار کار کشورمون مهدی فرخی تحت عنوان پرهای اسمان رونمایی شد. به گفته این هنرمند این اثر برای ادای دینی به مقام والای شهید مدافع حرم محسن حججی با تکنیک آکریلیک خلق‌شده است.

رضا یزدانی هم برای فیلم ازیادرفته بهرام بهرامیان جلوی دوربین رفت و اولین عکس‌های این فیلم با حضور رضا یزدانی منتشر شد….

بالاخره هاتف برای تیتراژ خودش به نتیجه رسید… دکتر محمد اصفهانی برای سریال هاتف با شعری از حسین منزوی به مناسبت ماه محرم می‌خواند….

نمایش خاتون با ترکیب جدیدی از بازیگران در تالار اندیشه حوزه هنری برای دومین سال پیاپی بر روی صحنه می‌رود….

سومین مهرواره تئاتر ماه با حضور قطب‌الدین صادقی، شیرین بینا و گلاب آدینه زنگ افتتاحش بر دهل نواخته شد….

موسیقی داغ پادکست ویکی آرت قسمت سوم

رضای صادقی همین موسیقی شنیدین رو برای تیتراژ برنامه حبالحسین با ترانه ایی از حمیدرضا برقعی و موسیقیه حسام‌الدین ناصری خوند………………. رضای صادقی در اقدامی انتحاری یه آهنگ باحال دیگه به اسم پاییز جاری رو هم روانه بازار کرد ………..

مهدی احمدوند هم دیگه کم آورد و قطعه‌ی کم آوردم رو منتشر کرد، ترانه و آهنگ و تنظیم این قطعه هم از خودشه ………… با شعری از افشین مقدم و تنظیم بهتاش زرین سالار عقیلی تیتراژ تئاتر کلنل رو معرفی کرد……… صبر و قرارمه فریدون اسرایی هم برای تیتراژ برنامه زنان قصه ما روی آنتن رفت، ترانه و تنظیم این کار از نوید محمودی و فرید فرازه ……….

رسیدیم به اخرای ویکی آرت این هفته، روز جهانی کودک تموم شد، مراقب آینده بچه‌های کشورمون باشیم بخصوص بچه‌های کار تو این ایامی ک سرما نزدیک و حداقل کاری ک میونیم براشون بکنیم اینکه به سرمایه جسمانیشون گرما ببخشیم و حواسمون بهشون باشه….. ممنون ک مارو گوش دادین تا برنامه بعدی و ویکی آرتی دیگه شمارو به خدا می‌سپارم ……. خدانگهدارررر………

 آهنگ های پخش شده در پادست ویکی آرت قسمت سوم

در زیر میتوانید آهنگ ها پخش شده در پادکست ویکی آرت قسمت سوم را دانلود نمایید.

دانلود آهنگ ساری گلین از حسین علیزاده

دانلود آهنگ عصیان حسین علیزاده

دانلود آهنگ نوروز حسین علیزاده

دانلود آهنگ فصل دوم غمنومه حسین علیزاده

دانلود آهنگ ساز و آواز بی همگان به سر شود

دانلود آهنگ نشکن دلمو از حامد هاکان / محسن چاوشی / محسن یگانه

دانلود آهنگ رنگ بارون از رضا صادقی

دانلود آهنگ پاییز جاری از رضا صادقی

دانلود آهنگ کم آوردم مهدی احمدوند

دانلود آهنگ کلنل از سالار عقیلی

دانلود آهنگ صبر و قرارم از فریدون آسرایی

دانلود پادکست ویکی آرت


پیمان غیاثی نیانویسنده و اجراکننده :

پیمان غیاثی نیا

 

 


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *