معرفی سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

سلام به تمام کاربران عزیز ویکی ووک. امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام به کام. ممنونم که همچنان با ما همراه هستید. در این پست میخوام به معرفی یک سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها و شهرهای مختلف جهان بپردازم. پس با من تا انتها همراه باشید.

امروزه به دلیل ارتباطات گسترده ای که افراد در سرتاسر دنیا باهم دارند، تعاملات بسیار وسیع است و یکی ار موارد مهم در این تعاملات اطلاع داشتن از زمان در مکان و محل فرد مورد ارتباط ماست.

در عموم همکاری ها و یا دوستی ها (در ارتباطات برون مرزی) و یا حتی ارتباط با آشنایان، هماهنگ کردن زمانی برای گفتگو یا همون چت بین افراد معمولا امری طبیعی است اما اینکه بدونیم الان طرف مقابل ما مثلا در کشور ایتالیا تو چه زمانی از روزه، به ما کمک میکنه و در گرفتن یه ارتباط مؤثر بسیار حائز اهمیته.

برای حل این موضوع میتونیم مثل همیشه از اینترنت و سایت های اینترنتی کمک بگیریم.

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

معرفی سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها

امروز میخوام شما رو با سایت جهانی تایم به آدرس time.is آشنا کنم. این سایت رو که در تصویر زیر نمای اولیه اون رو میبینید، یکی از سایت های پر کاربرده که میتونه زمان دقیق در هر نقطه از دنیا رو بهمون بده!

اولین ویژگی این سایت اینه که زمان شما رو بر اساس ip که با اون به سایت متصل شدید، بهتون به صورت دقیق میده. در تصویر بالا میتونید مشاهده کنید که حتی زمان سیستم من رو 5.7 ثانیه عقب تر از زمان اصلی و رسمی اعلام میکنه!

یکی دیگه از امکانات اون مشخص کردن تاریخ روزه البته به میلادی که قطعا برای ارتباطات خارجی بسیار مهمه!

همچنین در نمای اول سایت میتونید زمان اکنون در پایتخت چند کشور دنیا رو ببینید.

در بخش بعدی، اگه سایت رو اسکرول کنید، تعدادی از شهرهای مهم جهان لیست شده (در تصویر زیر میتونید مشاهده کنید) که میتونید با کلیک روی اون، زمان دقیق شهر رو در لحظه مشاهده کنید.

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

بخش دیگه در سایت time.is مربوط به ساعت جهانی میشه (UTC) که در این قسمت ساعت جهانی رو اعلام میکنه و میتونید اختلاف زمانی شهرهای مختلف جهان رو بر اساس UTC مشاهده کنید. اگر قصد سفر به کشورهای مختلف رو دارید، این بخش از سایت میتونه برای هماهنگی و برنامه ریزی هاتون خیلی بدردتون بخوره!

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

درباره ساعت جهانی هم اگه دنبال اطلاعات بیشتر هستید میتونید در صفحه ساعت جهانی در ویکی پدیا مطالعه کنید. البته در این سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها و شهرهای مختلف تمام موارد دیده شده! مثل استاندارهای دیگه زمانی.

بخش های جالب سایت time.is

از بخش های جالب در این سایت اینه که بر اساس تاریخ روز یه کلیپ ویدیویی تو سایت وجود داره که تاریخچه روز رو در اون تاریخ به نمایش میزاره!

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

یکی دیگه از بخش های جالب سایت بخش time here&there هستش که میتونید اختلاف زمانی دقیق رو در ساعات مختلف بین یک شهر و چند شهر دیگه پیدا کنید!

مثلا اگه براتون مهمه که بدونید ساعت 9 صبح به وقت تهران میشه چه ساعتی به وقت لندن در انگلیس، میلان در ایتالیا و بارسلونا در اسپانیا، میتونید از این بخش استفاده کنید.

سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها - ویکی ووک

یکی دیگه از جذاب ترین قسمت های سایت هم بنظر من بخش How to use Time.is هستش که تمام ترفندها و امکانات شاید مخفی سایت رو در اختیار شما میزاره!

جالبه که سایت کلیدهای میانبر داره! مثلا اگه شما دکمه F روی کیبورد رو در صفحه سایت بزنید، یه نمایشگر زمان فعلی به صورت تمام صفحه رو میتونید روی مانیتور خودتون ببینید، جالبه، نه!

از امکانات دیگه این سایت میتونم به بخش ویجت های زمان که به صورت اسکریپت در اختیار شما قرار داده، تا بتونید در سایت یا وبلاگ تون ازش استفاده کنید، یا تبدیل کننده زمان، تقویم، و یا unix time که برای برنامه نویس ها کاربردیه رو اشاره کنم.

پیشنهاد میکنم حتما به این سایت سر بزنید.

در انتهای معرفی این سایت باید به این هم اشاره کنم که بخش customize (شخصی سازی) سایت امکانات بسیار خوبی رو به شما میده که بتونید سایت رو برای خودتون شخصی سازی کنید و اونطور که میخواید ازش استفاده کنید.

ضمنا سایت از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه!

بنظرم اگه خواستید به کسی سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها و شهرهای مختلف جهان معرفی کنید، شک نکنید که با معرفی time.is یکی از جذاب ترین سایت های موجود در این زمنیه رو معرفی کردید.

 

ممنونم که تا اینجا در پست معرفی سایت برای بدست آوردن زمان در کشورها همراه من بودید، و ممنون از اینکه با وجود افت سایت و کاهش شدید انتشار محتوا، همچنان به سایت خودتون، سایت ویکی ووک سر میزنید. سعی میکنیم و قول میدیم که دوباره سایت رو به روزهای اوج برگردونیم و باکیفیت بالا در کنار شما عزیزان باشیم.

اگه مشکلی دارید یا دنبال سایت خاصی میگردید که نمیتونید پیداش کنید، برام زیر همین پست کامنت بزارید تا در اولین فرصت جواب رو منتشر کنم تا همه ازش استفاده کنیم.

ممنونم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *